• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Binnenkijken bij de eerste Afound-winkel buiten Zweden

Binnenkijken bij de eerste Afound-winkel buiten Zweden

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail |PRIMEUR

Afound heeft de deuren geopend in Nederland. De Zweedse outletformule van de H&M Group heeft zich gevestigd in Hoog Catharijne in Utrecht. Met de opening van de Nederlandse winkel stapt het merk voor het eerst buiten het thuisland Zweden.

De winkel in Utrecht telt 413 vierkante meter. Het concept van Afound is de verkoop van items die in een eerder modeseizoen geen koper hebben gevonden of tijdens het huidige seizoen moeilijk verkocht raken, zo meldde managing director Joanna Hummel van Afound in een interview met FashionUnited. Afound verkoopt naast merken van de H&M Group, ook artikelen van derden zoals bijvoorbeeld Filippa K en Adidas. De items worden met kortingen tussen de twintig en zeventig procent verkocht. Afound heeft namelijk het doel om bestaande mode een nieuw leven in te blazen.

Het online platform van Afound lanceerde vorig jaar al in Nederland en beleefde het debuut in Zweden in 2018. In Zweden heeft het concept inmiddels zeven winkels. Het aanbod online is uitgebreider en anders dan het aanbod in de winkel, zo vertelde Hummel. Dit komt omdat de verdienmodellen achter de winkel en de online marktplaats anders zijn.

“De winkel wordt een one-stop-shop waar elke dag de beste deals te vinden zijn. We spreken een brede doelgroep aan. Zowel de consument die bedachtzaam en duurzaam winkelt en het belangrijk vindt om kledingstukken een tweede kans te geven als een grote groep klanten die bij ons duurdere merken kan vinden voor een goede prijs.”

Beeld: via Afound

Afound
Retail