Belgisch merk Morobé opent eerste internationale boetiek in Saint-Tropez
bezig met laden...
Het Belgische schoenen- en accessoirelabel Morobé opent vandaag een boetiek in Saint-Tropez (Zuid-Frankrijk), gelegen aan Rue Gambetta 30. Het is de eerste vaste internationale locatie van het merk en de derde flagshipstore, na twee vestigingen in België.
De keuze voor Saint-Tropez is zowel strategisch als persoonlijk. Oprichtster Virginie Morobé beschouwt de badplaats als een plek met een sterke identiteit, die aansluit bij de visie en het DNA van het merk. In het persbericht vertelt ze dat Saint-Tropez ook verbonden is met haar jeugdherinneringen. De nieuwe boetiek – tegenover het Dior-pand aan Rue Gambetta – draagt de naam Rivière Residence, als verwijzing naar het zuiderse vakantiegevoel.
Morobé startte in 2015 met een collectie sandalen, geïnspireerd op zomers aan de Middellandse Zee. “Onze bestsellers doen steevast denken aan zon en zee,” aldus de oprichtster. “Saint-Tropez vat die sfeer perfect samen.” Het label bestaat tien jaar en is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een volwaardig merk dat ook handtassen, riemen en juwelen aanbiedt.
Interieur met zuiderse signatuur
Architect Glenn Sestig heeft een voormalige dorpswoning van 35 vierkante meter omgevormd tot de Riviera Residence. Hij en creatief directeur Bernard Tournemenne kozen voor een interieur dat de persoonlijke band van de oprichtster met Saint-Tropez weerspiegelt: een mix van zuiders erfgoed en mondaine flair. Tournemenne was ook betrokken bij de ontwikkeling van de Morobé-boetieks in Knokke en Antwerpen.
Het interieur bestaat uit neutrale kleuren. Zachte materialen en een zandkleurig tapijt verwijzen naar de kustomgeving. Kleuren en materialen, zoals gepolijst travertijn uit Iran, verwijzen eveneens naar de locatie. De inrichting combineert maatwerkmeubilair, sculpturale objecten en vintage elementen om de accessoires overzichtelijk te presenteren.
Een nieuw internationaal hoofdstuk
De winkel opent met een preview van de herfst/wintercollectie 2025, gefotografeerd door Marie Wynants. Daarnaast worden enkele eerdere capsule-items in beperkte oplage opnieuw uitgebracht. Ook wordt een nieuw model handtas, Voyage Voyage, geïntroduceerd.
“We vieren geen plotse expansie, maar tien jaar van bewuste keuzes en gestage groei,” besluit Morobé. “Deze boetiek is geen eindpunt, maar het begin van een nieuw internationaal hoofdstuk.”