Artikelen door Susan Zijp
Shein moet aan EU-wetgeving digitaledienstenwet voldoen
bezig met laden... - Business
De Europese Commissie heeft Shein formeel aangewezen als een Very Large Online Platform (VLOP) onder de digitaledienstenwet (Digital Services Act, ofwel DSA). Dit betekent dat de Chinese modegigant binnen vier maanden aan een aantal nieuwe platform regels moet voldoen, zo meldt de Europese Commissie weten in een persbericht. De Europese...
David Koma lanceert Let’s Swim: ‘Meer dan een zwemmodemerk’
bezig met laden... - Business
Creatief directeur David Koma lanceert een zwemmode- en lifestylemerk Let’s Swim. Met het nieuwe merk wil Koma aandacht vragen voor biodiversiteit, zo meldt een persbericht. Let’s Swim is ‘meer dan een zwemmodemerk’, benadrukt Koma. Hij vult aan: “Het is een beweging. In de toekomst worden gemeenschapsprojecten georganiseerd in samenwerking...
Labels To Watch: Vijf Zuid-Afrikaanse modemerken die de rijkdom van Afrika laten zien
bezig met laden... - Fashion
South Africa Fashion Week (SAFW) heeft al decennialang een stevige reputatie. Dit tweemaal per jaar gehouden evenement werd in 1997 opgericht door Lucilla Booyzen en vindt jaarlijks plaats in zowel Johannesburg als Kaapstad. Voor retailers is het een belangrijke kans om de rijkdom van Afrikaanse mode te verkennen. Dit jaar vonden de lente/zomer...
Deense fashion-tech startup krijgt 3 miljoen euro om duurzaam productiesysteem op te schalen
bezig met laden... - Business
Het Deense Export- en Investeringsfonds (EIFO) en Climentum Capital investeren 3 miljoen euro in de fashion-tech start-up Rodinia Generation, aldus een persbericht. De start-up heeft een duurzaam productiesysteem voor kleding ontwikkeld. Met het geld wil Rodinia Generation dit systeem opschalen. Rodinia Generation is door CEO Trine Young...
H&M Group's Cheap Monday-label herlanceert met trendy denimcollectie
bezig met laden... - Business
H&M Group kondigt een denimcollectie aan via het nieuw leven ingeblazen Cheap Monday-label. De eerste collectie na de herlancering speelt in op meerdere trends. Te weten: de 'Indie Sleaze' trend onder jongeren (kenmerkend voor versleten denim) en skinny jeans. “Het is denim voor de volgende generatie,” aldus het persbericht. De denimcollectie...
Lyst Index Q1 2024: ‘Miu Miu obsessie' groeit bij mannelijke modeliefhebbers
bezig met laden... - Business
Volgens fashion technologiebedrijf Lyst is Miu Miu, het 'zusje' van Prada, het populairste merk van Q1 2024. Zoekopdrachten naar Miu Miu onder mannelijke personen is door de samenwerking met Amerikaans sportmerk New Balance flink gestegen in het eerste kwartaal. Het merk is zo populair dat Lyst spreekt van een ‘Miu Miu obsessie.’ Zoekmachine...
Duran Lantink en Marie Adam-Leenaerdt finalisten bij LVMH Prize 2024
bezig met laden... - Mensen
De LVMH Prize 2024 maakt acht finalisten bekend, onder wie de Nederlandse Duran Lantink en Belgische ontwerper Marie Adam-Leenaerdt, zo blijkt op de website van de toonaangevende prijs. Lantink en Adam-Leenaerdt toonden in het najaar van 2023 voor het eerst hun werk op het officiële schema van Paris Fashion Week. Beiden finalisten met een...
Europees Parlement bereikt akkoord: verplicht productpaspoort en verbod op vernietiging onverkocht textiel
bezig met laden... - Business
Het is zover: het Europees Parlement is tot een definitief akkoord gekomen betreft de richtlijn ‘Ecodesign.’ De richtlijn is aangepast en het parlement stemde ook voor een ‘digitaal productpaspoort’. Hoewel het parlement de richtlijn heeft goedgekeurd, moeten de EU-ministers nog instemmen. De mode-industrie krijgt te maken met een aantal eisen...
Retail inspiratie: De nieuwste winkelconcepten van de afgelopen tijd op een rij
bezig met laden... - Retail
Retailers van over de hele wereld zetten in op het verbeteren van de fysieke winkelervaring. Terwijl de ene winkel de nadruk legt op community in de winkel met elementen zoals een loungehoek, streeft de andere retailer ernaar om de klant te empoweren door een 'doe-het-zelf'-ethos te stimuleren met technologie. Diverse retailers, zoals de...
EssilorLuxottica ziet omzet stijgen in het eerste kwartaal
bezig met laden... - Business
EssilorLuxottica, het moederbedrijf van onder andere brillenmerken Pearle, Ray-Ban en Oakley, laat in het eerste kwartaal omzetgroei zien vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De positieve cijfers zijn ondanks tegenvallende groei in zijn grootse markt, blijkt uit het financiële verslag van het bedrijf. De omzet van januari tot en met maart...