• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Belgisch familiebedrijf Timmermans introduceert nieuw winkelconcept

Belgisch familiebedrijf Timmermans introduceert nieuw winkelconcept

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail
Timmermans

Familiebedrijf Timmermans introduceert een nieuw winkelconcept en gaat met een gloednieuwe multibrand store voor ‘Timmermans 2.0’, aldus het persbericht van de familie. De nieuwe winkel bevindt zich op de Nieuwe baan in Sint-Niklaas.

De familie Timmermans laat met de nieuwe winkel, de winkel in het centrum van Sint-Niklaas voorlopig achter zich. Op de Nieuwe Baan profiteert Timmermans van veel parkeerplaatsen en een grotere vestiging. Samen met design agency We Want More is het winkelconcept ontwikkeld.

De winkelruimte is opgedeeld in vier verschillende zones, zoals de natuur ook vier elementen kent, aldus het persbericht. De natuur is namelijk altijd een inspiratiebron geweest voor het familiebedrijf. Carole Timmermans, een van de vijfde generatie die nu aan het roer staat, licht toe: “Die juiste balans en de natuurlijke flow zijn zowel voelbaar in onze merkidentiteit – gastvrijheid en klantgerichtheid zijn inherent verbonden aan het DNA van Timmermans – alsook in ons interieur qua aankleding en aanbod. Zo worden de vier natuurelementen magnifiek weergegeven in de store dankzij verschillende bouwstenen en knappe details, alles volledig in harmonie met de ruimte: van bepaalde structuren en panelen, het gebruik van pure materialen waaronder hout en marmer, natuurgetrouwe kleuren, tot diverse geraffineerde eyecatchers!”

Daarbij maakt Timmermans ook op basis van de elementen keuzes voor de collecties. Zo streeft de retailer altijd naar een evenwichtige verdeling tussen de elementen in het aanbod. “Vuur staat voor merken die sociale status onderstrepen, producten die een ‘erotiserende functie’ hebben, aarde staat voor vakmanschap en merken die gebruik maken van eerlijke, natuurlijke materialen, water staat voor technologie die de drager comfort schept en lucht ten slotte staat voor het efemere, de vluchtige ‘modeschnabbel’,” aldus Timmermans in het bericht.

Vijfde generatie aangetreden bij Belgisch familiebedrijf Timmermans

Naast de aankondiging van de nieuwe winkel en het bijbehorende concept, deelt het familiebedrijf ook mee dat sinds dit jaar de vijfde generatie, Carole en Justine Timmermans, aan het roer staan. De verhuizing van de winkel en het nieuwe concept is dan ook de eerste stap in het nieuwe hoofdstuk van het familiebedrijf. Timmermans werd in 1875 opgericht door Adolphe Timmermans als schoenmaker.

Timmermans
Timmermans
Timmermans
Timmermans