Belgian Friday: het Belgische antwoord op Black Friday

La Redoute, Kiabi en Tape à l’Oeil lanceren Belgian Friday, een online winkel evenement. Het moet een e-shopping evenement worden, nog voor de solden, dat doet denken aan Black Friday, aldus het persbericht. Winkeliers bieden in het weekend van 18 tot en met 21 mei kortingen aan.

“Het initiatief sluit aan bij de nieuwe consumptiegewoonten van gezinnen. Zo kan een publiek dat niet noodzakelijk gewend is om online te winkelen, profiteren van aanzienlijke kortingen op seizoensproducten, maar ook vertrouwd raken met e-shopping,” aldus het bericht. Moderetailers die onder andere meedoen zijn Veritas en Sarenza. Een paar andere spelers zijn nog in overleg met de organisatie, maar zijn nog geen bevestigde namen, vertelt een woordvoerder van het evenement aan FashionUnited. Een definitief aantal van retailers die meedoet aan het winkel evenement is dan ook nog niet te noemen.

“Naarmate de multichannel consumptietrend de norm wordt, wil dit soort initiatieven ook inspelen op de kopers die de solden niet langer zien als de enige tijd van het jaar om te genieten van koopjes en kortingen,” aldus de organisatie.

Beeld: FashionUnited