BeCommerce: “De Belgische e-commerce markt is booming”

Het gaat goed met de e-commerce in België. BeCommerce, de vereniging van e-commerce bedrijven in België, publiceerde deze week cijfers waaruit bleek dat alle Belgen gezamenlijk voor 1,97 miljard euro aan producten en diensten online kochten in het tweede kwartaal van 2015.

BeCommerce bericht dat de online verkoop nu goed is voor 14 procent van alle bestedingen in België. In het tweede kwartaal kochten 6,7 miljoen Belgen minstens één product of dienst via het internet, met een gemiddelde waarde van 103 euro. Patricia Ceysens, voorzitter van BeCommerce, voegt hieraan toe: “Met vijf bestellingen per seconde stellen we bij BeCommerce met vreugde vast dat de Belgische e-commerce markt booming is.”

Van alle verkopen die online gedaan werden, ging het in 72 procent van de gevallen om producten. Wat betreft de waarde van de online verkopen zijn producten goed voor 42 procent. Het rapport bevat geen concrete informatie over de mode e-tail, maar stelt wel dat vooral vliegtickets, accommodaties en kaartjes voor evenementen vaak online worden gekocht.

In het onderzoek maakte BeCommerce ook een vergelijking tussen Vlamingen en Walen. Hieruit bleek dat Vlamingen vaker online iets kopen dan Walen. In Vlamingen werden 10 miljoen online transacties voltooid, terwijl dit aantal in Wallonië 2,82 miljoen bedroeg.

De meest populaire methode om online aankopen te doen, blijft nog steeds via de computer. Slechts 10 procent van de online aankopen wordt gedaan via een tablet, en met 2.5 procent is de smartphone het minst populair om online te winkelen. Als het moment van betalen is aangebroken, kiest meer dan een derde voor betalen met kredietkaart. Na de kredietkaart werden online bancontact en PayPal genoemd als de voornaamste betaalmiddelen.

BeCommerce is de vereniging van bedrijven die aan e-commerce doen. De organisatie die 361 leden telt heeft als doel het ondersteunen van de groei van de sector.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN