• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Antwerpse conceptstore Moose in the City introduceert nieuw winkelconcept

Antwerpse conceptstore Moose in the City introduceert nieuw winkelconcept

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Moose in the City is in een nieuw jasje gestoken. De Antwerpse conceptstore kreeg niet alleen een nieuw logo, maar ook een volledig nieuwe winkelindeling en het heeft het merkenportfolio onder de loep genomen, zo meldt de winkel in een persbericht.

Moose in the City werd in 2011 in Antwerpen opgericht en richt zich met de winkel op duurzame merken uit voornamelijk Scandinavische landen. “Een goed idee moet je durven bijsturen, vinden we. Sinds de start in 2011 hebben we ons verdiept in de ‘shopbeleving van de toekomst’,” aldus mede-oprichter Jan van Hoof in het persbericht. “Na een kritische blik in eigen boezem hebben we onze horizon verruimd en beginnen we vol goesting aan het volgende hoofdstuk in het verhaal van Moose in the City.”

Dat duurzaamheid booming is en een hot topic is bij veel andere retailers en merken realiseerden de oprichters van Moose in the City ook. “Net daarom hebben we er zelf een definitie aan verbonden,” aldus mede-oprichter Patrick Lathouwers in het persbericht. “Aan de hand van 4 verschillende symbolen vertellen we onze klant wie zijn product gemaakt heeft, waar en hoe dat gebeurd is en uit welke materialen het bestaat. Ook toetsen we onze leveranciers aan die definitie en wanneer nodig, sturen we bij.” In het kader van duurzaamheid kunnen klanten binnenkort ook items aanbieden bij de conceptstore om ze een tweede leven te geven. Daarnaast biedt Moose in the City ook consumenten de mogelijkheid items te huren van Patagonia.

Neem hieronder alvast een kijkje in de vernieuwde winkel van Moose in the City.

Beeld: Moose in the City

Moose in the City
Retail
Winkelconcept