• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • 69 Louis Vuitton tassen: Dit moeten retailers verkopen om de huur te betalen

69 Louis Vuitton tassen: Dit moeten retailers verkopen om de huur te betalen

Door Vivian Hendriksz

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Met een jaarlijkse huurprijs van 35.330 euro per vierkante meter op 49th tot 60th street heeft Upper Fifth Avenue in New York nog steeds de titel van 's werelds duurste winkelstraat. Met huurprijzen van 24.218 euro, 13.850 euro en 13.336 euro per vierkante meter hebben respectievelijk Causeway Bay in Hong Kong, Avenue des Champs-Élysées in Parijs en New Bond Street in Londen hun plaats in de jaarlijkse Main Streets Across the World-lijst van Cushman & Wakefield ook vast weten te houden. Wereldwijd zijn de huurprijzen in winkelstraten met 35 procent omhoog gegaan. Terwijl de huurprijzen in sommige Aziatische straten nog omlaaggingen door de economische situatie in China, zijn de prijzen in Europa alleen nog maar gestegen.

Wat moeten retailers eigenlijk elke dag verkopen om hun steeds hogere huur te kunnen betalen? FashionUnited bekijkt een aantal van de grootste flagshipstores die zijn gevestigd in ´s werelds duurste winkelstraten, om te achterhalen wat merken hier kwijt zijn voor hun winkel. Geen tijd om het hele artikel te lezen? Klik hier voor de 10-seconden-versie.

1. Upper Fifth Avenue, New York City: Tiffany's

De flagshipstore van het iconische Tiffany´s is gevestigd op 727 Fifth Avenue en beslaat een oppervlakte van maar liefst 4.227 vierkante meter. Jaarlijks kost een vierkante meter winkelvloer 35.330 euro, wat betekent dat Tiffany´s elk jaar 149.341.000 euro aan huur kwijt is. Per dag komt dit neer op een bedrag van 409.154, euro. Tiffany´s staat vooral bekend om zijn diamanten verlovingsringen, die voor een gemiddelde prijs van 5.064 euro over de toonbank gaan. Dit houdt in dat Tiffany´s elke dag tenminste 78 ringen moet verkopen om de jaarlijkse huur te betalen.

2. Causeway Bay, Hong Kong: H&M

Tussen de verschillende luxemerken op Causeway Bay in Hong Kong staat sinds kort een flagshipstore van H&M. De winkel heeft een grootte van 4.274 vierkante meter, verdeeld over vier verdiepingen. Voor elke vierkante meter betaalt H&M jaarlijks 24.218 euro. Volgens berekeningen van FashionUnited is de Zweedse fast-fashion retailer 103.496.000 euro per jaar en 283.551 euro per dag kwijt aan huur. Omdat H&M veel items tegen een lage prijs verkoopt, is het logisch dat het bedrijf heel veel items moet verkopen om de huur te kunnen betalen. Klanten zijn bij H&M gemiddeld 19.99 euro kwijt voor een top, en om de jaarlijkse huur te betalen moet de modegigant hier dagelijks 11.904 van verkopen.

3. Times Square, New York City: Forever 21

Hoewel Times Square vooral gedachten oproept aan de bekende lichtgevende billboards, huisvest de straat ook winkels. Een van deze winkels is de flagshipstore van Forever 21. De winkel, die 8.478 vierkante meter groot is, kost de retailer jaarlijks 220 miljoen euro aan huur. Per dag komt dit neer op 602.570 euro. Het bedrijf dat geliefd is dankzij het aanbod aan betaalbare mode, heeft 93 kledingstukken aangemerkt als bestsellers. Met een gemiddelde prijs van 16 euro voor één bestseller-kledingstuk, moet Forever 21 dagelijks maar liefst 31.344 bestsellers verkopen om zijn plek op Times Square te kunnen betalen.

4. Central, Hong Kong: Louis Vuitton

Louis Vuitton heeft in het vasteland van China winkels moeten sluiten, maar de flagshipstore van het merk in Central Hong Kong trekt nog genoeg klanten. Louis Vuitton heeft in Central Hong Kong 1.672 vierkante meter tot zijn beschikking, in ruil voor een jaarlijkse huurprijs van 19.532 euro per vierkante meter. In totaal bedraagt de huur 32.662.800 euro per jaar, wat betekent dat dagelijks 88.550 euro aan huur wordt betaald. Het best verkochte en tevens meest iconische item van Louis Vuitton is nog altijd de klassieke Speedy Bandoulière, die wordt verkocht voor 995 euro. Om de jaarlijkse huur van de flagshipstore in Hong Kong te betalen, moet Louis Vuitton elke dag minimaal 69 Speedy’s verkopen.

5. Tsim Sha Tsui, Hong Kong: Gap

In een poging de Chinese consument voor zich te winnen, opende Gap een winkel in de wijk Tsim Sha Tsui in Hong Kong. De winkel is 1.858 vierkante meter groot, en jaarlijks wordt per vierkante meter een prijs van 18.593 euro betaald. De jaarlijkse huur voor de hele winkel bedraagt dus 34.547.800 euro, wat zich vertaalt naar een dagprijs van 94.651 euro. Het merk is bekend geworden dankzij het ruime aanbod aan basics, waaronder de shirts die worden verkocht voor een gemiddelde prijs van 39.95 euro. Wanneer Gap 1.837 van deze shirts per dag verkoopt, zou het bedrijf hiermee de jaarlijkse huur kunnen aflossen.

6. Madison Avenue, New York City: Victoria's Secret

De Amerikaanse lingeriegigant Victoria´s Secret heeft op Madison Avenue een winkel van 1.539 vierkante meter. De huurprijs bedraagt in deze wijk ongeveer 15.141 euro per vierkante meter, waardoor de huur neerkomt op 23.913.300 euro per jaar en 65.516 euro per dag. Het merk moet dagelijks tenminste 1.043 sportbeha´s van gemiddeld 60.45 euro per stuk verkopen om aan het eind van het jaar de huur te kunnen betalen.

7. Avenue des Champs-Élysées, Paris: Tiffany's

In Parijs heeft Tiffany´s een winkel van 976 vierkante meter, waarvoor het bedrijf jaarlijks 12.286.630 euro huur neertelt. In vergelijking met de flagshipstore die het Amerikaanse juwelen- en accessoiremerk heeft in New York City, ligt de huurprijs in Parijs relatief laag. In de Franse hoofdstad hoeft Tiffany´s ´slechts´ 7 diamanten ringen per dag te verkopen om de huur bij elkaar te verdienen.

8. New Bond Street, London: Louis Vuitton

Het Franse modehuis Louis Vuitton heeft ook een flagshipstore op New Bond Street in Londen. De winkel is met een oppervlakte van 1.486 vierkante meter iets kleiner dan de flagshipstore in Hong Kong. In Londen bedraagt de huur voor de winkel jaarlijks 19.823.900 euro, wat inhoudt dat Louis Vuitton elke dag minimaal 42 Speedy Bandoulière handtassen moet verkopen om de huur te kunnen bekostigen.

9. Via Montenapoleone, Milan: Roberto Cavalli

Roberto Cavalli is in Milaan 10.499 euro kwijt per vierkante meter winkeloppervlak. De flagshipstore van het Italiaanse modemerk heeft een grootte van 1.550 vierkante meter, waardoor de jaarlijkse huurprijs neerkomt op 15.671.300 euro. Een gemiddeld paar schoenen wordt verkocht voor 917.50 euro, en om de huur terug te betalen moet het merk daar elke dag 47 paar van verkopen.

10. Lower Fifth Avenue, New York City: Home to Gap

Op deze straat heeft Gap een winkel van 2.880 vierkante meter: één van de grootste Gap-flagshipstores ter wereld. Elke vierkante meter kost de retailer 10.094 euro, wat betekent dat aan de jaarlijkse huur van het pand een prijskaartje van 29.071.100 euro hangt. Voor de aflossing van de huur in New York moet Gap elke dag 1.546 blouses verkopen.


69 louis vuitton tassen
Cushman Wakefield
duurste winkelstraten
Huurprijzen
Infographic
Louis Vuitton
winkelhuur