• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Zeeman minder succes in Duitsland

Zeeman minder succes in Duitsland

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

In navolging van de teruglopende omzetcijfers die textielsuper Zeeman in juni bekend maakte heeft het bedrijf nu besloten zijn expansieplannen in Duitsland volledig stil te leggen. De voornaamste redenen voor de verslechtering van de positie van Zeeman in Duitsland zijn de toegenomen concurrentie, gekoppeld aan een dalende koopbereidheid van de Duitse consument. In 2001 daalde de nettowinst al en kwam met 12,8 miljoen euro, anderhalf miljoen lager uit dan een jaar daarvoor. Ook het bedrijfsresultaat daalde licht tot 20,6 miljoen euro. In 2000 bedroeg dat 21,4 miljoen.

Sinds de oprichting in 1967 van het eerste filiaal van Zeeman is het bedrijf uitgegroeid tot een keten met ruim 660 filialen. In ons land heeft het bedrijf 389 vestigingen. Dit jaar moet dat aantal met 44 nieuwe vestigingen worden uitgebreid.

Zeeman heeft verder 99 filialen in België en 7 in Frankrijk. Zeeman is vooral sterk op de markt voor bij babykleding. Ongeveer 98 procent van alle kleine kinderen draagt kleding van de textielsuper, zo blijkt uit eigen onderzoek van Zeeman. Kinderen rond de 10 jaar dragen het minste textiel van de keten. Mensen van middelbare leeftijd zijn volgens het onderzoek een stabiele factor. Een kleine 40 procent van die consumenten koopt regelmatig bij de textielsuper. Voor 2007 wil de keten in totaal 1.000 filialen tellen.

Zeeman