Woodville Fashion: “Boris Becker brengt vernieuwing en betaalbare luxe”
bezig met laden...
Woodville Fashion is een modeagentuur met meer dan vijfentwintig jaar ervaring, dat sterke internationale kwaliteitsmerken vertegenwoordigt. Onlangs breidde het bedrijf zijn portfolio uit met herenmerk Boris Becker, vernoemd naar de legendarische tennisser én jongste Wimbledon-winnaar ooit.
Legendarische tennisser
Sinds kort vertegenwoordigt Woodville Fashion exclusief voor België het merk Boris Becker voor heren. Een sterk merk dat veel mensen van naam kennen. De inspiratie voor de collectie komt van de legendarische tennisser Boris Becker zelf, vertellen Hannelore Engelbosch en Francis Ryckmans, de oprichters van Woodville Fashion. Hij is, na 35 jaar nog steeds de jongste speler ooit die Wimbledon heeft gewonnen, op zeventienjarige leeftijd.” Boris Becker is een Duits bedrijf en laat de collecties produceren in Turkije. Kenmerkend is het gebruik van hoogwaardige materialen, een mooie snit, rijke kleuren en aandacht voor details. De kledingstukken vallen op door hun eenvoudige elegantie. “Aan elk stuk is veel aandacht besteed en dat zie je terug in de uitstraling”, aldus Ryckmans. “Tegelijkertijd is de collectie zeer draagbaar, zowel zakelijk als casual, en toepasbaar voor een breed publiek.”
Betaalbare luxe
Klanten van Woodville Fashion die de collectie inmiddels al hebben gezien, reageren enthousiast. “Wie de stoffen voelt, denkt gelijk: wauw, wat een mooie kwaliteiten. Dan is het extra verrassend als je vervolgens naar het prijskaartje kijkt en de collectie betaalbaarder blijkt dan gedacht. Ja, de prijskwaliteitverhouding is echt heel goed”, aldus Engelbosch. Woodville Fashion biedt retailers de mogelijkheid om nog tot eind mei bestellingen te plaatsen voor de huidige zomercollectie 2021. Ook voor de wintercollectie 2021 kunnen nog steeds orders worden geschreven. Een unieke kans voor retailers om direct in te stappen voor dit jaar. “Boris Becker is een merk dat vernieuwing brengt in de winkel, doordat de collectie zowel sportief als chic is. En de merknaam is natuurlijk zeer bekend, ook dat is een grote toegevoegde waarde.”
Persoonlijke aanpak
In Fashion Gardens, een verzamelgebouw in Brussel met verschillende merken en bedrijven onder één dak, bevindt zich de showroom van Woodville Fashion. Het agentuur richt zich vooral op het middensegment. Het portofolio is breed en divers met merken als Ana Sousa, Eterna Men & Women, Izabel, More&More, Stella Morgan en Suza. Typerend voor de werkwijze van Woodville Fashion is dat het agentuur nauw samenwerkt met retailers. Door die persoonlijke benadering en ondersteuning aan partners is het bedrijf de afgelopen jaren sterk gegroeid. “Wij staan naast onze klanten, luisteren goed naar hen en denken mee om samen tot de beste strategie te komen”, aldus Engelbosch en Ryckmans. “Alles op maat, waardoor er verschillende businessmodellen mogelijk zijn.”
Veelzijdig portfolio
Een belangrijk speerpunt van Woodville Fashion is dat de merken die het modeagentuur vertegenwoordigt onderling niet concurrerend zijn. Hierdoor is mogelijk om meerdere merken uit het portfolio in dezelfde winkel te voeren en zo verschillende doelgroepen te bedienen, legt Engelbosch uit. “En dat gebeurt in de praktijk ook vaak. Veel van onze partners zijn ooit gestart met één merk en hebben inmiddels vier of meer merken in hun assortiment, variërend van het midden tot het hogere segment.” De wisselende uitlevermomenten zorgen voor veel dynamiek. Sommige merken brengen twee collecties per jaar uit – zoals Boris Becker – andere vier collecties en More & More levert zelfs maandelijks uit. Dit betekent voor retailers met een multibrandstore dat er constant nieuwe producten binnenkomen.
Kijk voor meer informatie op: www.woodvillefashion.com