• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Winst French Connection fors gedaald

Winst French Connection fors gedaald

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Moeilijke tijden voor het Britse modemerk French Connection. Afgelopen boekjaar zag het bedrijf de brutowinst met 22,5 procent dalen tot £3,1 miljoen tegen £4,1 miljoen in 2006. De totaalomzet is gedaald tot £236,1 miljoen tegen £241,3 miljoen het jaar daarvoor. Directeur en eigenaar Stephen Marks erkent dat de resultaten "niet goed genoeg" zijn en "onacceptabel". Volgens Marks is French Connection de dupe van de gedaalde consumentenbestedingen in thuisland Groot Brittannië en de Verenigde Staten.

De herencollectie heeft het vooral slecht gedaan. De verkopen zijn met 11 procent afgenomen en de groothandelsomzet kwam in 2007 uit op £55,6 miljoen, tegen £63,4 miljoen in 2006. Er is een nieuw designteam aangesteld voor de herencollecties, maar de resultaten daarvan zullen waarschijnlijk pas in voorjaar 2009 zichtbaar worden. De verkoop van de damesmode liet wel een kleine stijging zien van 2 procent en de retailomzet is over de hele linie ongeveer gelijk gebleven.

Het gaat al langer slecht met French Connection. De hoogtijdagen, in 2004 werd een winst geboekt van bijna £40 miljoen, heeft het merk ver achter zich gelaten. French Connection gaf in november een winstwaarschuwing af en in de afgelopen zes maanden is de waarde van de aandelen van het merk bijna gehalveerd.

French Connection