De Italiaanse modegroep Giorgio Armani S.p.A. heeft afgelopen jaar 17 procent meer winst gemaakt dan van het jaar ervoor. De totale winst steeg tot € 289 miljoen met dank aan verhoogde omzetten van de verschillende lifestylemerken binnen de groep (Armani Junior, A/X Armani Exchange, Emporio Armani, Giorgio Armani, Armani Col lezioni, Armani Casa en Armani Jeans). Alle productcategoriën (horloges en juwelen, zonnebrillen, parfum, cosmetica en verzorgende producten) hebben goed verkocht. Uiteraard droeg ook het kledingsegment bij aan de winst. Het bedrijf deed het in alle delen van de wereld vrijwel even goed. De totale omzet van het concern kan voor het hele jaar 2007 vastgesteld worden op € 1,6 miljard, oftewel een toename van 8 procent ten opzicht van het jaar 2006. Grondlegger van het bedrijf Giorgio Armani en nog steeds ceo van Armani S.p.A. - inmiddels 73 jaar - zei na bekendmaking van de cijfers dat hij verdere wereldwijde retailuitbreiding van het merk verwacht.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN