• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Winkels gaan vreemd

Winkels gaan vreemd

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Branchevervaging aan de orde van de dag. Steeds meer winkels bieden producten aan die niets met de oorspronkelijke bedrijfsactiviteiten te maken hebben. Zo verkoopt de HEMA elektriciteit en biedt Ikea kant-en-klaarmaaltijden aan. Jurgen Schreiber, directeur van de Europese tak van A.S. Watson, erkent in Elsevier dat de branchevervaging de laatste jaren sterker is geworden. Hij ziet hierin echter geen gevaar in. A.S. Watson is in Nederland eigenaar van Kruidvat, Ici Paris en Trekpleister. Koen Hazewinkel, docent strategie en branding, verklaart de branchevervaging uit de economische malaise. Bedrijven zouden er alles aan doen om de winsten voor de aandeelhouders te verhogen. Consumenten raken eraan gewend. Zo vindt inmiddels 5 procent van hen het normaal dat elektronica in de supermarkt te koop is. Drie jaar geleden was dat percentage nog nul.

HEMA
Winkel