• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Winkelcentra worden lifestyle centers

Winkelcentra worden lifestyle centers

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het lifestyle winkelcentrum is sterk in opkomst, met name in de VS. Deze centra richten zich op consumenten die van winkelen een complete ervaring willen maken. Deze consumenten willen niet alleen de nieuwste mode kopen, maar ook een iPod in een Apple-winkel kopen, speciale bonbons en wijnen kunnen vinden en gespecialiseerde restaurants bezoeken. Deze ontwikkeling betekent in de VS de redding van het winkelcentrum. Consumenten zijn er namelijk uitgekeken op de identieke traditionele 'malls'. Lifestylecentra zijn geen overkapte kooppakhuizen maar bieden de consument de mogelijkheid buiten te lopen en behalve winkels ook een bioscoop of masseur te bezoeken. The Grove in Los Angeles is zo'n lifestylecentrum en omvat behalve een groot aantal exclusieve winkels en restaurants ook een park, een meer en een ouderwetse boerderij. Een treintje vervoert klanten van de ene kant van het terrein naar de andere. Het centrum trekt meer klanten, die langer blijven en meer uitgeven dan bezoekers van reguliere malls. (Bron: Brandweek)

amerika
Apple
Lifestyle
VS
Winkelcentrum