• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Wereldmarkt sportartikelen groeit

Wereldmarkt sportartikelen groeit

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

In 2006 is wereldwijd $256 miljard aan sportartikelen besteed, 4 procent meer dan in 2005. Dat blijkt uit onderzoek van de NPD Group. De detailhandelsverkopen van sportkleding zijn met 6 procent gestegen. In totaal werd vorig jaar wereldwijd voor $113 miljard aan deze producten besteed. De verkoop van sportschoenen nam met 3 procent toe tot $49 miljard. Sporthardwaren (met uitzondering van fietsen) waren goed voor een groei van 4 procent naar $67 miljard.

Noord-Amerikaanse consumenten blijven verreweg de grootste gebruikers van sportartikelen. Hier was de waarde van de verkopen vorig jaar $111 miljard, ofwel 43 procent van de wereldwijde omzet. Europa was goed voor een verkoopvolume van $80 miljard, een aandeel van 31 procent, gevolgd door Azië met $49 miljard, ofwel 19 procent van de wereldmarkt.

NPD Group
sportartikelen