LVMH heeft in het tweede helft van 2002 weer winst gemaakt en dankt dit vooral aan het aanhoudende succes van Louis Vuitton. Het positieve resultaat van het Franse luxewarenconcern werd verder gestuwd door kostenbesparingen en de opening van een nieuwe winkel in Tokio.

LVMH boekte over de tweede helft van 2002 een nettoresultaat van euro 342 miljoen, tegen een verlies van euro 229 miljoen in dezelfde periode het jaar daarvoor. Over het hele jaar 2002 werd een winst gerapporteerd van euro 556 miljoen.

Kostenbesparingen droegen bij aan het resultaat. Zo stoot LVMH vooral in de Verenigde Staten onrendabele activiteiten af en zijn enige merken van de hand gedaan.

Behalve kostenreductie, kreeg het resultaat van LVMH ook een duw in de rug door aantrekkende verkopen in Japan bij een nieuw geopend, tien verdiepingen hoog warenhuis. Luxe producten zijn in Tokio onverminderd populair.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN