• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Weare wil tweede kans

Weare wil tweede kans

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De eerste editie van de jeans- en streetwearbeurs Weare heeft de hooggespannen verwachtingen niet waar kunnen maken. Van 8 tot 10 februari wist de beurs nog geen vijfhonderd bezoekers te trekken. Toch wil de organisatie nog niet opgeven: "Het is de eerste keer dat er zo'n beurs plaatsvond in Düsseldorf," is de verdediging van Anja McQuire, die het woord voert voor de beurs. "We willen de kans krijgen om een naam op te bouwen."

De verwachtingen waren hooggespannen voor de nieuwe beurs van beursorganisator Igedo. Al was het maar omdat Igedo een jaar geleden aankondigde dat de opzet van de beurs in handen zou zijn van Marc McQuire, de man die ervaring opdeed door vijf jaar lang soortgelijke werkzaamheden te verrichten bij de Bread&Butter modebeurs in Berlijn. De eerste editie van Weare zou aanvankelijk afgelopen zomer gehouden worden, maar de lancering werd uitgesteld tot 8 februari, vlak voordat de andere Igedobeurzen, CPD HMD, Body Look en Global Fashion, van start gingen. De beurs duurde drie dagen en werd gehouden in het complex van de Messe Düsseldorf.

Het eerste dat opviel bij het betreden van de beursvloer was dat het leeg was. De gangpaden waren te breed en de ruimte was te overzichtelijk om het tekort aan belangstellenden te verbloemen. De eerste dag kwamen er tachtig mensen op de beurs af. De tweede dag ook. De derde dag kon de beurs profiteren van de aanloop voor de CPD, waardoor het aantal bezoekers meteen verdubbelde, maar nog altijd waren dat er niet genoeg om de beursvloer een gevuld uiterlijk te geven.

"Er zijn veel oorzaken aan te wijzen," zegt McQuire. "Retailers in Duitsland zijn niet meer zo te porren voor een beurs, de datum viel erg laat. En de zon scheen; misschien vonden ze het weer wel te mooi om binnen te zitten." Daarom vindt McQuire dat de beurs een tweede kans verdient. Standhouder Obey zal die tweede poging in elk geval niet meemaken, zegt vertegenwoordiger Martin Van Doren. "Met de eerste dagen geen bezoekers en de laatste dag twee was dit voor ons niet zo'n goede beurs," zegt hij. "We zijn op zijn zachtst gezegd teleurgesteld."

Weare