• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • We lanceert nieuwe imagocampagne

We lanceert nieuwe imagocampagne

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Met een nieuwe reclamecampagne wil modeketen ‘We' zijn persoonlijkheid beter onder de aandacht brengen van het Nederlandse publiek. “Veel mensen kennen de naam wel, maar weten nog niet precies waar de keten voor staat,' licht PR Manager Tessa Bouwman toe. “Dat moet deze campagne duidelijk maken.”

De modeketen doet dat door in een reclamecampagne de aandacht te richten op de vele tegenstrijdige en herkenbare karaktereigenschappen en stemmingen van mensen. De Nederlandse band Room 11 friste in opdracht van het bedrijf de jaren negentig-hit ‘Bitch' van Meredith Brooks op tot een eigentijds jazzy nummer. In de bijbehorende commercial tonen model Tuuli Shipster en acteur Joshua Burrow hun lieve kanten en nare trekjes, vanzelfsprekend gekleed in de nieuwe We-collectie. Het motto van de campagne is: ‘I'm a little bit of everything, all rolled into one,' een zin uit het nummer ‘Bitch', dat doelt op de dualiteit en tegenstrijdigheden in het menselijke karakter.

De imagokwestie is iets waar de winkelketen al mee kampt sinds de opening van de eerste We-store in 1998. In 1999 besloot het bedrijf om alle filialen van Hij (110) en Zij (40) om te dopen in het sekseloze en internationale ‘We', maar met het imago van de nieuwe naam wilde het toen nog niet erg vlotten. Consumenten vonden de keten oubollig en bleven refereren aan Hij en Zij. De marketingbranche was ook niet onder de indruk van het retailconcept en beoordeelde het in 2004 met een genadeloze 4,6. De huidige campagne is een vervolg op het charmante tegenoffensief dat het bedrijf in 2005 begon met de ‘We is Me'-campagne: Net als toen staan nu de menselijke emoties centraal. Dit is een boeiend concept voor een marketingcampagne, dat vond ook de reclamewereld die We vorig jaar bekroonde met de Mercur-prijs voor Beste tijdschriftencampagne van het jaar 2006.

Wefashion