• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Wal-Mart zet RFID implementatie voort

Wal-Mart zet RFID implementatie voort

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Amerikaanse retailgigant Wal-Mart heeft aangekondigd dat meer dan een kwart van zijn winkels in de VS binnen de komende 18 maanden het radiofrequency idenificatie (RFID) systeem zal handhaven. Momenteel wordt het systeem door 100 leveranciers van het concern gehandhaafd, ookal ging dat aanvankelijk niet zonder verzet.

Naar verwachting zullen nog 200 van Wal-Mart's voornaamste leveranciers zich voor januari 2006 bij deze groep voegen. Voor januari 2007 zullen een verdere 300 leveranciers zich het systeem hebben aangemeten. Hiermee toont Wal-Mart zijn vertrouwen in deze nieuwe technologie. Om dit nogmaals te benadrukken heeft het bedrijf ook details van een onderzoek - dat door de Universiteit van Arkansas in zijn winkels werd gehouden - onthuld. Uit dit onderzoek blijkt dat het gebruik van RFID tags de omzet van de leverancier kan stimuleren.

Het onderzoek werd in 24 Wal-Mart winkels gehouden, waarvan de helft RFID gebruikte. Het wees uit dat het gebruik van de tags het probleem van productoverschot en voorraadtekorten aanzienlijk verminderde. Volgens Linda Dillman, hoofd informatie van Wal-Mart, bleek uit het onderzoek dat RFID "niet langer een initiatief is dat puur on vertrouwen gebaseerd is" en dat nu is bewezen dat de tags de efficiëntie van het verkoopproces bespoedigen. Het onderzoek wees uit dat winkels die RFID gebruikten 63 procent effectiever hun voorraad aanvulden dan traditionele winkels. Met dit systeem wordt de verkoop van ieder product dat de toonbank overgaat namelijk automatisch gecommuniceerd naar het magazijn, waardoor hier de verplaatsing van goederen naar de winkelvloer en nieuwe bestellingen naar behoefte meteen worden gedaan.

Het onderzoek concludeerde dat producten met een RFID tag drie keer zo weinig de kans hebben niet meer in voorraad te zijn dan producten zonder tag in dezelfde winkel.

Wal Mart
WALMART