• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Waalwear begint franchise in kindermode

Waalwear begint franchise in kindermode

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Fashion

Modeconglomeraat Waalwear gaat een franchiseconcept opzetten voor kindermode. In februari openen de eerste pilotstores in Nederland, Duitsland en België. Dat zegt Ronald de Vree, CEO bij Waalwear in een interview met het vakblad FashionUnited. Met de winkel wil Waalwear het marktaandeel op het gebied van kindermode vergroten. De franchiseformule moet een multibrand winkel worden, waarin alle kindermodemerken van Waalwear vertegenwoordigd zijn. Daarmee zou de winkel kindermode in alle segmenten bedienen. "Voor de detaillist is dat interessant omdat hij dan twee vliegen in een klap slaat," zegt De Vree. "De detaillist is dan niet afhankelijk van een enkel merk, wat noodzakelijk is in de kindermode. Daarin werken monobrandwinkels namelijk niet. Maar tegelijkertijd heeft hij toch met slechts één aanbieder te maken. Voor Waalwear is het voordeel dat we controle hebben over de distributie van onze merken. Als merk moet je het aankoopgedrag doorlopend in de gaten houden en bedenken hoe je daar rekening mee kunt houden en tegelijkertijd dicht bij het merk kunt blijven." Waalwear werd twee jaar geleden opgericht door het moederbedrijf WE international. Bij het faillissement van Vilenzo, werden alle merken van dat bedrijf overgenomen. In het merkenpakket van Waalwear bevinden zich acht merken in het herensegment met daaronder klinkende namen als Jaguar, Dobber, Bad Boys en Frans Molenaar. Het kindermodeassortiment van Waalwear bevat de merken Cakewalk, Jottum, Jeep, Barbara Farber, Pointer, Salty Dog, Marybel, Bad Boys, Bad Girls and Dobber. Afgelopen jaar maakte Waalwear ook zijn entree op de damesmarkt, met een nieuw ontwikkelde dameslijn van het kindermerk Jottum. Deze lijn heeft voldoende verkocht om nog een seizoen verder te gaan. Al met al werkt Waalwear aan groei. "Uiteindelijk willen we een van de grootste merkenbedrijven van Nederland worden," aldus De Vree.

In de novembereditie van FashionUnited staat een interview met Ronald de Vree CEO bij Waalwear.

Waalwear