• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Vuitton geeft fashion glamour

Vuitton geeft fashion glamour

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Diane Kruger, Chloe Sevigny en Scarlett Johansson ziijn de nieuwe gezichten voor Louis Vuitton. De drie spelen de hoofdrol in de reclamecampagnes die sinds kort internationaal van start zijn gegaan. Creatief ontwerper Marc Jacobs van Vuitton is verantwoordelijk voor de campagnes, maar de credits gaan naar de fotografen Mert Alas en Marcus Piggot. De gehele internationale fashionscene roemt het tweetal omdat zij de drie vrouwen hebben weten om te toveren tot ware iconen. En hierdoor heeft fashion haar glamour en raffinenement terug.

Alas en Piggots hebben met behulp van digitale techniek de beelden aangepast en maken hierdoor vroegere fotografie, waarbij een natuurlijke verlichting en goede verzorging een rol speelde, vanaf nu gedateerd. Katie Grand, een vooraanstaande Britse styliste die veel met het tweetal heeft gewerkt, zegt dat het veranderende vermogen van Alas en Piggot hun boven het maaiveld doet stijgen. "Zij veranderen kleuren, spelen met achtergronden en zetten een beeld in laagjes inelkaar, ongeveer zoals een schilder het doet, " verklaart Grand. "Iedere foto die in een tijdschrift wordt afgedrukt wordt bij iedere stap onderweg gecontroleerd."

De creatief directeur van W magazine vindt niet alle foto's van Alas en Piggot mooi, maar hij beaamt: "Je vraagt jezelf wel af of de afgebeelde vrouwen echt zijn, van vlees en bloed, of dat zij gemaakt zijn van siliconen. En dat is een duistere vraag."

LVMH
Vuitton