Vlaamse ondernemers in de kijker gezet met roadshow
bezig met laden...
Het Agentschap Innoveren en Ondernemen (VLAIO) zet Vlaams ondernemerstalent in de kijker met de 'De Vlaamse Ondernemers Roadshow': een reizende installatie die 90 portretten van ondernemers en hun zaak toont is van februari tot en met april te vinden in negen Vlaamse centrumsteden.
Onder de lokale ondernemers bevindt zich ook een aantal modeondernemers, onder wie Freya Poppe van Tutu Chic uit Antwerpen, Murielle Scherre van lingeriemerk La Fille d'O uit Gent, zus Nathalie en broer Philip De Hauwere van familiebedrijf en multimerkenwinkel Dressed by Tiffany's, Justine en Carole Timmermans van familiebedrijf en schoenenwinkel Timmermans in Sint-Niklaas, Jessy de Groote van Lingerie ZiTa uit Sint-Niklaas, Bart Debbaut van mannenmodewinkel De Gouden Schaar uit Tienen en Loredana Falone van het duurzame modelabel Wearable Stories uit Hasselt. Dat is te lezen op de website Ondernemersvooriedereen.be.
De reizende installatie maakt onderdeel uit van de meerjarige imagocampagne van VLAIO voor het verbeteren van het het imago van ondernemers, zo is te lezen in het persbericht. "In Vlaanderen hebben ondernemers nog te vaak te kampen met vooroordelen en een negatieve beeldvorming. Dat is onterecht. Ondernemers zorgen voor jobs, ze zorgen ervoor dat er waarde en welvaart gecreëerd wordt. We moeten terug fier zijn op wat ondernemers presteren voor zichzelf, hun werknemers én de maatschappij", aldus Philippe Muyters, Vlaams minister van Werk, Economie, Innovatie en Sport, in het persbericht.
In elke stad worden de lokale ondernemers extra in de kijker gezet. De eerste halte van de roadshow is Gent, de laatste is Leuven.
Foto: De Vlaamse Ondernemers Roadshow