Hennes & Mauritz heeft een opvallend goede maand maart achter de rug. Het Zweedse modeconcern heeft de omzet van winkels die langer dan een jaar open zijn met 17 procent zien stijgen. De totale omzet steeg met 29 procent vergeleken met vorig jaar. Dat mocht ook wel, want maart 2006 was een bedroevend slechte maand voor H&M. Toen daalde de omzet van winkels die langer dan een jaar open waren met 8 procent en bleef de totale omzet nipt gelijk. Maart 2007 betekent eveneens een forse stijging vergeleken met de maand februari toen H&M omzetstijgingen van respectievelijk 2 en 11 procent rapporteerde.

In de afgelopen twaalf maanden heeft het bedrijf 170 nieuwe winkels geopend, waarmee het totaal nu staat op 1386 filialen wereldwijd. Volgens H&M had het warmere weer een positief effect op de verkopen in maart. De collectie van 'M by Madonna' die sinds 22 maart bij H&M verkrijgbaar is, heeft mogelijk ook effect gesorteerd. Maart was eveneens een bijzondere maand voor H&M omdat toen de eerste twee winkels in China open zijn gegaan. Bovendien werd de nieuwe keten COS gelanceerd, waarmee H&M een iets oudere doelgroep wil gaan bedienen.

Het positieve resultaat in maart is een vervolg op het goede eerste kwartaal waarover Hennes & Mauritz vorige maand rapporteerde. H&M heeft een gebroken boekjaar waarbij het eerste kwartaal op 28 februari werd afgerond. In die periode boekte het concern een winststijging van 27 procent. De omzetcijfers over april zullen op 15 mei bekend worden gemaakt.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN