• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Veel bedrijven rommelen maar wat aan met e-business

Veel bedrijven rommelen maar wat aan met e-business

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Veel bedrijven die zich bezighouden met e-business doen maar wat. In de meeste gevallen worden doelen en strategieen niet op elkaar afgestemd. Deze vernietigende conclusie trekt organisatieadviesbureau Berenschot op basis van een onderzoek naar de strategieen van 41 bedrijven die fors in e-business investeren.

In deze steekproef is niet één modebedrijf opgenomen, daar deze minimaal investeren in nieuwe communicatie technologie. Slechts 32 procent van de onderzochte bedrijven hebben een e-business-strategie die aansluit bij de strategie van de onderneming.

Ook onderzoeken deze bedrijven of hun e-business-activiteiten wel of niet succesvol zijn. Hier tegenover staat dat tweederde van de onderzochte bedrijven, ondanks vaak aanzienlijke investeringen, nauwelijks meet in welke mate hun e-business-doelen worden bereikt.

De Berenschot-onderzoekers stellen dat de bedrijven die geen expliciete doelstellingen ten aanzien van e-business hebben, niets anders doen dan `meeliften op de hype`. Toch zijn de onderzoekers niet louter somber gestemd. `Uit het onderzoek blijkt ook dat bedrijven snel leren. Het succespercentage onder debedrijven die langer dan een jaar met e-business bezig zijn ligt duidelijk hoger dan dat onder de overige bedrijven`, stelt consultant Onno Ponfoort. Ook bedrijven uit de modebranche moeten eerst inventariseren wat hun eigen doelstellingen zijn, zowel offline als online. Modeportaal.nl kan daarbij een goede partner zijn, met veel ervaring op het gebied van mode en internet.

Bron : Automatisering Gids nr. 45

eBusiness
EDI
FashionUnited
FashionUnited eBusiness