• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Van broeken- naar fashionlabel: de toekomst van Brax

Van broeken- naar fashionlabel: de toekomst van Brax

Door Katrien Huysentruyt

bezig met laden...

Scroll down to read more
Fashion |INTERVIEW

Het Duitse kledinglabel Brax zet in op internationalisering, en diversifiëren van het portfolio maakt deel uit van die plannen. FashionUnited nam de toekomstplannen door met Kris van de Mierop - Ceo Brax Belgium - en Sebastian Geist - Hoofd PR.

We wisten al dat Brax onlangs de groothandel van zijn producten in België overgenomen heeft van zijn al lang bestaande Brusselse partner ARW, waardoor het nu een eigen verkooporganisatie in België heeft. De achttien winkels die door ARW, deels in samenwerking met andere franchisepartners, worden geëxploiteerd, blijven gewoon bestaan. Tien winkels zijn in eigen beheer, acht zijn franchisewinkels met directe ondersteuning van Brax. Maar de moderetailer heeft nog meer toekomstplannen.

In de toekomst zullen we nieuwe productsegmenten ontwikkelen.

Sebastian Geist, hoofd PR Brax

Brax: Meer dan alleen broeken

"We zien een toekomst voor Brax als succesvol outfit-merk, een merk dat veel verder gaat dan ons kernproduct - broeken met geweldige snit. We proberen vroeg op trends in te spelen en deze te implementeren voor ons marktsegment. Brax heeft een duidelijk profiel en een sterke marktpositionering. In de toekomst, te beginnen met zomercollectie 2019, zullen we nieuwe productsegmenten ontwikkelen die ervoor zorgen dat onze competentie op elk gebied van mode nog effectiever en duurzaam zichtbaar worden. De kwaliteit van onze producten blijft het meest overtuigende argument, dat willen we uitbreiden met mode van het hoogste niveau. Actuele trends passen we aan aan de veranderende leefomgeving van onze klanten. Kwaliteit en pasvorm in perfecte balans met mode en stijl, dat is wat onze klanten van ons kunnen verwachten", vertelt Sebastian Geist.

Onze doelgroep toon een hoge affiniteit met online zijn, zelfs hoger dan de gemiddelde bevolking

Sebastian Geist, hoofd PR Brax

Het publiek van Brax is tussen de 35 en 59 jaar oud en ligt qua koopkracht bij het hoogste derde van de modeshoppers. Hun consument hecht veel waarde aan er goed uitzien. Om ook jongere generaties aan te trekken zet Brax in op klassieke media als print, radio en zelfs een tv-spot, maar ook web: "Onze doelgroep toont een hoge affiniteit met online zijn, die soms zelfs hoger ligt dan bij de gemiddelde bevolking". Brax zet vandaag ook in op influencers, voor België met Marianne Faes (13,4K volgers).

Brax in het kort

Brax werd in 1888 opgericht en werkt sinds 1950 onder de huidige naam. Het merk heeft wereldwijd 1252 werknemers en had een omzet van 314 miljoen in 2017, goed voor 9 miljoen items per jaar. Er zijn 1812 shop-in-shops, 94 brand stores en sinds 2009 een webshop.

Brax