H&M bezint zich op een nieuwe formule voor de uitverkoop. Afgelopen weekend liep de in Rotterdam gehouden salesparty uit de hand wegens een onverwacht hoge opkomst van klanten. "Het was de bedoeling er een feestje van te maken," vertelt H&M-woordvoerster Annet Veenstra. "Er was een dj die voor muziek zou zorgen en we hadden gerekend op een bescheiden aantal mensen. We hadden expres niet veel aan promotie gedaan. Alleen in de Rotterdamse vestiging zelf waren wat flyers verspreid." De salesparty zou duren van 19.00 tot 22.00 uur, maar moest al na drie kwartier worden afgebroken om te voorkomen dat het uit de hand zou lopen. Het was zo druk dat de politie er zelfs aan te pas moest komen om de boel in goede banen te leiden. Volgens H&M zijn er geen gewonden gevallen. Dat de H&M uitverkoop op een dergelijke chaos uitliep is des te opmerkelijker omdat het bedrijf gewend is aan een massale toestroom van enthousiaste klanten. Vorige maand nog, toen de gelimiteerde designerscollectie van Victor en Rolf in de verkoop ging. "Maar op deze opkomst hadden we gewoon niet gerekend," aldus Veenstra. Over hoe het bedrijf dergelijke chaotische taferelen wil voorkomen, wordt nog nagedacht. "Het hangt heel erg af van de vestiging," verklaart Veenstra. "Gaan de deuren naar binnen open of naar buiten, hoe is het pand ingericht? Zeker is in elk geval dat we het beter willen structureren. Misschien met hulp van dranghekken."

 

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN