• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Uitbreiding Tradecentrum: grootste permanente accessoirebeurs

Uitbreiding Tradecentrum: grootste permanente accessoirebeurs

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Tradecentrum Utrecht wil de centrale inkoopplaats zijn voor alle mode accessoires. In andere handelscentra bestaat vaak alleen de morgelijkheid om óf schoenen óf kleding in te kopen. Vanaf 1 januari 2006 zal in Utrecht echter het aantal exposanten met mode-accessoires toenemen. Op de tweede verdieping van het Beatrixgebouw is dan het grootste permanente aanbod van Europa onder één dak te vinden.”Bij de uitbreiding ligt het accent voornamelijk op mode accessoires in het midden- en hogere segment. Hoeden, tassen en sieraden drukken een steeds belangrijker stempel op het modebeeld”, zegt Judith A. Oude Sogtoen, clustermanager van het Tradecentrum Utrecht. ,,Accessoires zijn niet meer trendvolgend, maar eerder trendsettend. Als winkel kun je je niet meer makkelijk onderscheiden met de kleding die je inkoopt. Dat kan wel met accessoires. De cycli van kleding, schoenen en accessoires lopen niet gelijk. Hoeden, tassen en sieraden hebben een veel snellere cyclus. Daarom kunnen inkopers elke eerste maandag van de maand bij ons terecht." Het Tradecentrum in Utrecht bestaat al 35 jaar. Verdeeld over zes etages staan 600 vaste aanbieders van non-food producten. Daar komen op de voorjaars- en najaars beurs nog eens 100 aanbieders bij. De Trade Mart onderscheidt drie belevingsvelden: home & living, fashion essentials en fun&fancy. De winkeliers die op de beurs inkopen zijn voornamelijk afkomstig uit Nederland. Maar ook vanuit de grensgebieden in België, Duitsland en Denemarken wordt bij het Tradecentrum ingekocht. Oude Sogtoen: ,,Op de zesde verdieping bevindt zich het direct sales centre. Daar verkopen aanbieders iedere maandag hun producten in het lagere en middensegment. Op de eerste twee verdiepingen zijn jewels & watches, bags & luggage en designers jewelery vertegenwoordigd. Met oude én nieuwe exposanten gaan we de tweede verdieping het midden- en hogere segment uitbreiden." Met name design jewelery heeft de laatste anderhalf jaar een groei doorgemaakt. Kledingwinkels, juweliers, maar ook kappers en schoonheidsspecialisten verkopen steeds vaker sieraden. Bekende merken, zoals Otazu, Camps&Camps en Complot zijn al in de Trade Mart vertegenwoordigd. ,,Bij jewels & watches en design bijou draait het allemaal om de consumentenprijs en de doelgroep,"zegt Maurits Mares, commercieel manager van Tradecentrum Utrecht. ,,Voor alles wat ze op accessoiregebied nodig hebben, ook in het midden en hogere segment, kunnen winkeliers nu hier terecht."

Tradecentrum Utrecht