• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Triumph’s Amourette 300-lijn: ‘Als je de ware hebt gevonden weet je het gewoon’

Triumph’s Amourette 300-lijn: ‘Als je de ware hebt gevonden weet je het gewoon’

Door Yasmine Esser

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

“Ik moet zeggen: ik heb de makkelijkste taak van de avond. Want: alles is hetzelfde, het is allemaal lingerie uit de Amourette familie. Het heeft alleen een andere kleur, een andere print of ander materiaal,” zegt Carine Van Den Broeck, product manager van Triumph bij de presentatie van de ondermodecollectie voor de herfst en winter van 2015, vanaf september verkrijgbaar voor consumenten. De Amourette 300 bh - de best verkopende bh van Triumph en volledig van kant - bestaat al meer dan 25 jaar. Maar volgens Van Den Broeck gaat het model wel met de tijd mee, zodat zowel jonge vrouwen als klassieke dames de Amourette bh willen.

De eerste Amourette werd in de jaren vijftig gelanceerd. Er zat toen geen elastiek in de bandjes. als je grote borsten had, sneed de stof in je huid. De maten liepen van A tot en met C. Een D-cup was een uitzondering. Van Den Broeck: “Vandaag zijn een A- en B-cup een uitzondering en worden bh’s met de maten 80C of 80D het best verkocht. Vroeger was dat 75B.”

Tegenwoordig gaat de bh - gemaakt van elastiek kant - tot G-cup. “De G van Gregory. Nee, wacht, van Gorgeous,” zegt de product manager. “Want dames, het zit tussen onze oren. Zodra een vrouw hoort dat ze misschien een F-cup heeft denkt ze: dat is huge. Maar nee, het is de F van Fantastic. En de D van Damn I look good.” Over de A van Adorable of de B van Beautiful heeft ze het niet.

“De constructie is natuurlijk wel anders bij de grotere cups. De bandjes zijn bijvoorbeeld breder, net als de zijkant van de bh.”

Triumph lanceert nieuwe Amourette 300 collectie voor herfst en winter 2015 en 2016

Triumph worstelt al een tijdje met een stoffig imago in de Benelux. In 2013 vertelde Søren Steffensen, toen CEO van de regio Noord-Europa, dat Triumph daarom meer ging focussen op de Benelux. Sloggi gaat hier goed, maar Triumph verkoopt vooral klassieke modellen. Van Den Broeck: “Bij Triumph denken veel vrouwen: dat is de bh die mijn oma draagt. En ja, we hebben de perfecte pasvorm voor oma’s, maar ook voor jonge vrouwen.”

‘Nu is 75B een uitzondering’

Het lingeriemerk werkt niet alleen aan een imagoverandering, Triumph heeft ook de missie om voor alle vrouwen de perfecte bh te vinden. Vorig jaar startte Triumph met de internationale ‘Stand up For Fit’ campagne, gemaakt om vrouwen wereldwijd te informeren over het feit dat comfortabele bh’s bestaan, snijdende bandjes en ongemakkelijke naden zijn niet normaal. De reacties op deze campagne waren beter dan verwacht: 380.000 vrouwen hebben zich laten opmeten, terwijl Triumph een target van 100.000 had. Dit heeft Triumph ertoe gezet de inzet te verhogen: eind 2015 wil het merk een half miljoen vrouwen geholpen hebben met het aanmeten van de juiste pasvorm. Daarom heeft het merk een nieuwe campagne: Find the one.

“Als je de ware hebt gevonden weet je het gewoon,” zegt Van Den Broeck. “Maar pas alsjeblieft iedere keer de bh die je koopt en laat je weer opmeten. Soms kan een bepaalde kleur al anders vallen. Fit, fit, fit.

Triumph