• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Trend Event Els van Niekerk, Christine Boland en Lidewij Edelkoort Autumn/Winter 2020-2021

Trend Event Els van Niekerk, Christine Boland en Lidewij Edelkoort Autumn/Winter 2020-2021

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Appletizer organiseert op dinsdag 11 juni een dag vullend (9.30u – 19.00u) én uniek trendevent in het Compagnietheater te Amsterdam. Een hele dag inspiratie en informatie aan de hand van drie top sprekers; Els van Niekerk, Christine Boland en Lidewij Edelkoort. Appletizer is erg trots dat zij deze 3 sprekers op één dag hebben kunnen vastleggen.

In de ochtend zullen Els van Niekerk en Christine Boland hun licht laten schijnen over de megatrends en consumententrends gekoppeld aan veranderende mindsets voor 2021.

In de middag staat het gehele programma in het teken van Lidewij Edelkoort, die vanuit het thema “BROWN AGE” haar visie gaat geven over de toekomstige consumenten-, lifestyle-, fashion- & sporttrends voor winter 20/21.

Verdere inhoudelijke informatie over het programma, de presentaties en informatie over de sprekers, kunt u hier vinden.

Wilt u deze dag niet missen, schrijft u zich dan nu in!

Registreer hier of via [email protected]. Heeft u nog vragen, bel Appletizer op 020-5305380.

Appletizer verwelkomt jou en je collega’s graag op dinsdag 11 juni in het Compagnie Theater in Amsterdam!

Els van Niekerk van Oltmans van Niekerk

Trend forecast bureau Oltmans van Niekerk presenteert VISION 2021 – FUTURE PROOFING, ADAPTING TO A FOREVER CHANGING WORLD.
Oltmans van Niekerk brengt toekomstige ontwikkelingen in kaart, ter inspiratie voor bedrijven en om een toekomstbestendig strategie te kunnen ontwikkelen. 
Tijdens haar presentatie bespreekt Els van Niekerk de vier belangrijkste aanjagers voor verandering richting 2021. De eerste is het idee van The Commons als antwoord op systematische economische, sociale en democratische veranderingen met de focus op de dingen die ons verbinden en waar we allemaal verantwoordelijk voor zijn.
Smart World laat zien hoe ontwikkelingen in technologie en wetenschap in staat zullen zijn om ons leven opnieuw vorm te geven en te verbeteren, veel van deze nieuwe technieken zullen de grens tussen natuur en technologie vervagen. 
Fantastical Futures gaat over nieuwe werelden en de ongelimiteerde mogelijkheden van digitaal design en Calm down bevraagt ​​onze moderne samenleving en de menselijke conditie. Hoe kunnen we in turbulente tijden toch sterk, geaard, flexibel en open zijn?

De presentatie Future-proofing zoomt in van macro trends naar nieuwe product ontwikkeling, materialen en kleuren.

Christine Boland

Trendanalist Christine Boland is in staat om uit een veelheid aan informatie relevante stromingen te destilleren. Van daaruit bepalen bedrijven hun beleid en worden producten en diensten gevormd. Haar werkwijze kenmerkt zich door een bijzondere, effectieve aanpak: van uitzoomen naar inzoomen. Door eerst uit te zoomen op macroniveau en vervolgens in te zoomen tot op productniveau en de winkelvloer. Door thema’s te clusteren brengt Christine een relevante samenhang in de thema’s aan.

In haar presentatie bepreekt zij dat wanneer de grens tussen mens en technologie steeds verder vervaagt en spraak-gestuurde [emotional] artificial intelligence ons gaat vertellen hoe we ons voelen en wat we nodig hebben, wat onderscheidt de mens dan [nog] van machine? Wat maakt ons uniek? Wat geeft tegenwicht tegen té veel ‘online, digitaal, virtueel, algoritmen, robotisering en AI’? Die vraag staat centraal in deze even verwarrende als opwindende tijd van transformatie. Design language formuleert daar als eerste een antwoord op. Archetypisch menselijke eigenschappen worden ontleed, gekoesterd, uitvergroot, vermengd en opnieuw vormgegeven. Creatief, inventief, en mysterieus. In een vormentaal die afwisselend romantisch, poëtisch, bizar, rebels of provocerend is. Of een alchemie daarvan. En dan wordt het pas echt interessant. Want dat is precies de essentie van wat ons als mens uniek maakt.
In haar presentatie- BEING HUMAN – komen al deze facetten op een of andere manier samen in vijf heldere statements met elk een duidelijke onderliggende drijfveer.

Lidewij Edelkoort

Li Edelkoort is een gewaardeerd inspirator over de hele wereld en heeft de afgelopen decennia grote delen van de Nederlandse lifestyle-industrie weten aan te trekken naar haar seminars in Amsterdam. Ze staat bekend om haar verbazingwekkende beeldmateriaal en een fantastisch vermogen om altijd in de voorhoede te zijn van trends, kleuren en materialen.

Met haar presentatie BROWN AGE wordt het belang van bruin toegelicht en is de quote: ‘Warmer then grey, better then black and stronger than white, these new tonalities express the need for nature and earth in a subliminal and abstract manner’, alles omvattend. Zij spreekt over tendances en invloeden van deze stroming. Kleuren en kleurcombinaties worden daarbij uitgelicht. Lidewij zelf over haar trendboek Brown Age:
“Met het belang van bruin komt de behoefte aan abstractie, van eindelijk opgroeien en het achterlaten van het vertellen van verhalen. Materialen worden beoordeeld op hun eigen verdienste, kleding gebouwd voor hun eigen functie, details ontworpen voor hun eigen uitdrukkingskracht; een sferische en gecultiveerde stijl van kleding maken. Herstructureren versus deconstrueren, een meer positieve periode omvormen. Ook een heroverweging van het modesysteem en zijn ritme. Textiel zal bepaalde sleutelkwaliteiten bevatten zoals corduroy en fluweel, moleskin en denim, geborsteld katoen en gevilte wol, leer en nylon en teddy en badstof. Alle materie moet tactiel en vitaal zijn.”

In het tweede deel van haar presentatie vertelt zij de ontwikkelingen binnen Casual Wear en bespreekt zij haar nieuwe Lifestyle boek. Waar zij voorheen sprak over Sportswear, praat Li nu over Casual wear. Dit zegt zij er zelf over:
“Tijden veranderen en dat geldt ook voor casualwear, activewear, werkkleding en alle andere uitingen van vrijetijdskleding. Voor het eerst in de modegeschiedenis gaan ze onderling en zelfs met de mode zelf op in het creëren van een nieuwe hybride categorie die ik nu recreatie noem. De term voelt nieuw en leuk omdat het zegt waar het allemaal over gaat; mensen nemen de tijd om te rusten en te herstellen, en kleding neemt de tijd om te evolueren, alles in het proces van herschapen. Illustreren hoe creativiteit ons zal helpen genieten van vrije tijd met onze hobby's, activiteiten en sport.“

Appletizer
Partner Content