• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Toyota lanceert kledinglijn

Toyota lanceert kledinglijn

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Scion divisie van de Japanse autoproducent Toyota gaat een lijn sportieve kleding lanceren. De modellen van Scion zijn zeer geliefd bij de jonge, trendy doelgroep. Gebaseerd op dit succes wil het bedrijf een complete look bieden aan de jonge bestuurders van Scion auto's door een kledinglijn te introduceren.

De nieuwe collectie, die vorige week werd uitgerold, heet Release en is ontworpen door de in New York-gevestigde ontwerpers Blue Davis en Jupiter Desphy 3e. Het duo heeft door middel van het winnen van een competitie de collectie mogen ontwerpen. Geen van beide had ervaring met het ontwerpen van een kledinglijn.

”Vanaf het begin was het een samenwerking waarbij het om meer ging dan de creatie van promotionele producten voor een autobedrijf,” zei Davis tegen Women's Wear Daily. ”We wilden er ons hart en ziel in leggen.”

”Het is voor een bepaald type ontworpen, de skate/urban persoon die in het gebied van de Lower East Side (red. van Manhattan) woont,” zei Scion's verkoop- en promotiemanager Jeri Yoshizu. ”Het is niet geschikt voor de persoon die graag in tweedhandswinkels inkoopt, maar voor iemand die alles nieuwe, schoon en gestreken wil hebben.”

Davis omschrijft de collectie als een 'hippe benadering van golfkleding; (het is) een combinatie van conservatief en street , zoals het idee dat (red. rapper) Jay-Z een overhemd draagt.'

De lijn bestaat uit truien, polohemden, truien met capuchon, sweatshirts, jacks en broeken en is geïnspireerd op de traditionele Schotse ruit en de rust en tonaliteit van een Japanse rotstuin. Retailprijzen variëren tussen $65 (€52) voor een polohemd tot $175 voor een golfjack.

Aanvankelijk zal de collectie uitsluitend online beschikbaar zijn op scion.com/releaseline, maar volgens Yoshizu zal de distributie op den duur misschien worden uitgebreid naar hoogwaardige warenhuizen en speciaalzaken. ”Ons doel voor Scion is dat het een bepaalde lifestyle vertegenwoordigd. We moeten ons blijven concentreren op de dingen die het lifestyle aspect van het merk versterken; het gaat niet zo zeer gewoon om een hemd met het auto of logo erop. Het idee erachter is ontwerpers een kans te geven met dit platform een eigen lijn te ontwikkelen.”

toyota