Tommy Hilfiger intoduceert 'smart-mode' voor Amerikaanse consument

Tommy Hilfiger stapt in smart-mode, dit blijkt uit een aankondiging op de Amerikaanse website van het merk. Echter, in plaats van kleding die bijhoudt hoe het met je gezondheid is gesteld, heeft het Amerikaanse modebedrijf technologie ingezet om te onderzoeken hoe ‘loyaal’ zijn klanten zijn.

Het modebedrijf lanceerde donderdag op de Amerikaanse website Tommy Jeans Xplore; een capsule collectie waarin een ‘smart chip’ is geïmplementeerd die, wanneer gekoppeld aan de Xplore iOS app van het bedrijf, ‘telt’ hoe vaak het kledingstuk wordt gedragen.

Na iedere draagbeurt wordt de consument beloond met een aantal punten. Deze punten kunnen vervolgens worden ingewisseld voor een reeks voordelen waaronder kortingen op producten, cadeaubonnen en VIP-tickets voor de modeshow van het merk.

De capsule collectie is vooralsnog alleen beschikbaar voor de consument in de Verenigde Staten. De collectie bevat 23 items, waaronder jassen, T-shirts, truien en jeans. De prijzen variëren tussen 29,50 dollar (24,90 euro) en 129,50 dollar (110,70 euro).

Beeld: website Tommy Hilfiger

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN