Italiaans luxe goederen groep Tod's SpA heeft in 2005 een omzetstijging van 19.6 procent naar €503.1 miljoen geboekt, vergeleken met €420.8 miljoen in 2004.

Het bedrijf zei dat vooral lederwaren en accessoires erg goede prestaties hadden geleverd.De omzet van het Tod's merk, dat 57.4 procent van de totale groepsomzet vertegenwoordigt, steeg 20.3 procent. Omzet van het Hogan merk name met 23.3 procent toe en de omzet van Fay steeg met 12.3 procent.De verkoop van schoenen generereerde een omzet van €316 miljoen, een stijging van 17 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Ondertussen schoot de omzet van lederwaren en accessoires met 32 procent omhoog naar €112 miljoen. De geconsolideerde omzet steeg in Italië met 18 procent naar €241.4 miljoen, terwijl de rest van Europa een omzetstijging van 15.2 procent naar €134.4 miljoen boekte. De VS zag omzet met 13.7 procent stijgen, maar Azië was de absolute toppresteerder met een omzetstijging van 42.1 procent naar €70.3 procent. Aziatische markten vormen 14 procent van de totale groepsomzet.

“De uitmuntende resultaten dit jaar bevestigen de continuerende groei van onze Groep, in alle merken, allen producten en in alle markten,” zei voorzitter Diego Della Valle.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN