• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Tissu Premier komt met nieuwe trends

Tissu Premier komt met nieuwe trends

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Tissu Premier beleefde vorige week haar 55 e editie. De beurs is de eerste grote stoffenbeurs van het seizoen en werd ook dit jaar weer druk bezocht. Maar de beurs is meer dan stoffen alleen. Marie Laure Clisson van Eurovet, de organiserende partij achter Tissu Premier: "De beurs biedt een kans om nieuwe trends te ontdekken op het gebied van stoffen en accessoires. Hoe langer hoe meer ontwerpers doen de beurs aan. Tegenwoordig ligt het inkopen van stoffen niet alleen bij de inkoper maar heeft de ontwerper ook een belangrijke stem. Hoewel de grootste doelgroep van de beurs nog steeds de inkopers zijn, bestaat het publiek ook steeds meer uit ontwerpers. Daarom willen we met deze beurs meer bieden dan alleen stoffen. We laten het Franse Peclers Trend Agency trends opstellen voor de zomer 2007. Deze trends worden vervolgens voorgelegd aan de stoffenfabrikanten die daarmee aan de slag gaan. De fabrikanten komen met silhouetten waarin de stoffen zijn verwerkt. De stoffen liggen bij de silhouetten met de naam en het nummer van de fabrikant zodat geïnteresseerden direct weten bij wie ze moeten zijn. Door deze manier van presenteren worden de stoffen in een context geplaatst." Dat dit werkt blijkt wel uit de drommende menigte rondom de silhouetten. Daarnaast is het zogenaamde 'trendgedeelte' een leuke afwisseling op de rijen stands. Hoewel het juist die stands zijn die de beurs onderscheiden van het grotere Premier Vision. Frieda den Ouden, ontwerper voor het merk Overseas: "De Tissu Premier is uniek in haar manier van presenteren. De stands zijn allemaal open, waardoor het leggen van contacten een stuk makkelijker wordt. Ook is het handig dat heel duidelijk is uit welk land welke stand komt. Wij werken voornamelijk met fabrikanten uit Turkije en die zijn hier makkelijk te vinden. Op deze beurs kunnen we afspraken maken met huidige leveranciers en nieuwe leveranciers ontmoeten." Ook Jacques Lefebvre van het merk Linen4Ever is tevreden: "Dit is de eerste keer dat we op de Tissu Premier staan. Wat mij vooral aanspreekt zijn de open stands. Bij de Premier Vision is dat anders, daar ligt de drempel van de stands een stuk hoger doordat de meeste stands daar gesloten zijn. De Tissu Premier is ideaal voor het opdoen van nieuwe contacten." En dat is precies de bedoeling van de beurs. Een open sfeer op een 'snelle'beurs. Clisson: "Door de relatieve kleinschaligheid van de beurs kan je hier alles in één dag bekijken. Daarnaast is de drempel laag door de open sfeer. Dat maakt de Tissu Premier uniek."

tissue premier