• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Thuiswinkelomzet €67,7 miljard

Thuiswinkelomzet €67,7 miljard

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De omzet van de Europese thuiswinkelmarkt is in 2004 met 5,1 procent toegenomen tot €67,7 miljard. Dat blijkt uit cijfers van de Europese koepelorganisatie EMOTA, waaronder ook Thuiswinkel.org valt. De hoogste omzet wordt - €22,7 miljard - in Engeland behaald, gevolgd door Duitsland met €20,3 miljard, Frankrijk €11,9 miljard en Nederland €2,8 miljard omzet. Van de €67,6 miljard wordt gemiddeld 28 procent via internet besteed. In Nederland ligt het aandeel internet op 59 procent, waarmee ons land koploper is in de Euorpese markt. In 2004 is in Nederland voor €1,68 miljard online besteed. De gemiddelde aankoop van producten en diensten op afstand kwam vorig jaar per inwoner uit op €174,-. Vergeleken met de VS blijven de bestedingen via internet in Europa nog laag. De Amerikaanse online retailomzet is in 2004 met 23,8 procent gegroeid ten opzichte van 2003 tot $141,4 miljard. Voor dit jaar wordt wederom een forse groei van de online markt verwacht. (Bron: Thuiswinkel.org)

Thuiswinkel