Naar aanloop van Earth Day kondigt outdoormerk The North Face in een persbericht aan dat het in 'Explore Mode' zal treden, waarmee het merk de consument wil aanmoedigen om offline te gaan. Op Earth Day zelf, maandag 22 april, sluit The North Face 113 van zijn winkels in de V.S en Canada alsook het hoofdkantoor in Californië zodat het personeel die dag op verkenning kan gaan. Voorafgaand aan de sluiting, schakelen retaillocaties in Noord-Amerika alsook in Londen, Manchester, Munich en Parijs ook over in 'Explore Mode'. Klanten zullen er ‘benodigdheden’ vinden om Earth Day offline door te brengen. "We geloven dat wanneer mensen de tijd nemen om de aarde te waarderen, ze zich meer verbonden voelen met de aarde en meer geneigd zijn om haar te beschermen", zegt Tim Bantle, Global General Manager of Lifestyle bij The North Face, in het persbericht.

In de aanloop naar Earth Day zal The North Face, in samenwerking met muzikanten, artiesten en culinaire influencers, een reeks evenementen in New York organiseren 'die mensen eraan herinneren een digitale pauze te nemen en in interactie te gaan met hun omgeving.' Tot slot laat het outdoormerk in een persbericht weten dat het samen met 15 andere organisaties, een wereldwijde Change.org petitie start om van Earth Day een nationale feestdag te maken.

Het merk zette zich eerder in voor de planeet door middel van duurzame initiatieven. Dit keer koos het Earth Day, een dag waarop er wereldwijd wordt nagedacht over ons consumentengedrag en de invloed hiervan op onze aarde.

Over The North Face®

The North Face®, een merk van VF Corporation, werd in 1966 opgericht. Het merk is toonaangevend op het gebied van buitensport en levert producten die avontuurlijke buitensporters voorbereiden op alle weersomstandigheden. Het merk is wereldwijd verkrijgbaar via brand stores en bij gespecialiseerde (buiten)sportwinkels. In België is er een The North Face winkel. Ook is het merk verkrijgbaar bij A.S. Adventure vestigingen en kleinere winkels gespecialiseerd in outdoor mode of streetwear.

Geschreven door Claudia Crovato voor FashionUnited.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN