Hennes & Mauritz heeft de verkopen van winkels die langer dan een jaar open zijn in maart 2006 met 8% zien dalen. De totale omzet bleef gelijk. H&M wijt het zwakke resultaat met name aan de slechte prestaties in Centraal Europa en het aanhoudend koude weer. Ook het feit dat Pasen dit jaar in april viel en niet in maart zoals vorig jaar heeft de omzet negatief beïnvloed. "De start van het seizoen heeft vertraging opgelopen," zo liet het concern dinsdag weten.

De daling bij de winkels die langer dan een jaar open zijn, de same-store sales, was groter dan analisten hadden verwacht. Zij rekenden vooraf gemiddeld op een daling van 5,6%, terwijl bij de totale omzet op een stijging van 3,6% werd gerekend.

H&M rapporteert de omzetgroei over april op 15 mei. Het concern geeft geen maandelijkse omzetcijfers en verstrekt alleen de percentages. H&M verkoopt verkoopt in 22 landen en heeft nu 1.216 winkels, tegen 1.101 vorig jaar. Inmiddels komt 90% van de omzet van het bedrijf van buiten thuisland Zweden.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN