• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Stijgende lijn internationale gehalte Prêt-à-Porter

Stijgende lijn internationale gehalte Prêt-à-Porter

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Wat is de volgende stap voor een modevakbeurs die al 60.000 vierkante meter beslaat en 1500 deelnemers telt? De Prêt-à-Porter in Parijs, die op zondag zijn 101 e editie afrondde, heeft niet de ambitie groter te worden. Wel beter en internationaler van karakter. De beursorganisatie doet er alles aan het internationale gehalte van het evenement te verhogen. Het percentage niet-Franse deelnemers is in de afgelopen vijf jaar van 44 procent naar 60 procent opgelopen en de de organisatie wil binnen de komende drie jaar het percentage buitenlandse inkopers van de huidige 44 procent naar 60 procent verhogen. Het merendeel van de buitenlandse deelnemers komt uit Italië, Spanje, Duitsland, Groot-Brittannië, België, Denemarken, Noord-Korea en Nederland.

Sinds twee jaar is de PAPP met 'The Train', een kleine versie van de beurs in Parijs, in New York vertegewoordigd. "Onze beurs in New York is gericht op de nichemarkt en bestaat uit merken in het hoge segment," zegt directeur Hervé Huchet. "We staan er met een selectie merken van de PAPP, waaronder het Nederlandse merk Chick on a Mission. De reacties zijn erg positief geweest. Voor Europese merken is het een ideale manier om de Amerikaanse markt de betreden, en Amerikaanse inkopers leren zodoende een aantal Europese merken kennen. Een gevolg hiervan is dat er nu meer Amerikaanse inkopers naar de PAPP afreizen, dus is het ook voor dit evenement een effectieve marketingstrategie. Dit geldt ook voor de beurs die we in Tokyo organiseerden; sindsdien zijn er veel meer Japanse bezoekers op de PAPP."

Het succes van 'The Train' heeft tot plannen voor een tweede, meer commerciële beurs in New York geleid.

Het voornaamste doel van de beurs is om inkopers te blijven informeren over de trends en ontwikkelingen op het gebied van damesmode. "Ons doel is om reactiever te worden en bezoekers te informeren over modetrends," zegt Huchet. "Zo hebben we ditmaal voor het eerst een sector voor ethische merken. We hebben ondervonden dat inkopers hier weinig over weten en daarom voelen wij ons verantwoordelijk voor de verstrekking van informatie over dit onderwerp."

Ter versterking van het informatieve karakter van de beurs is de Boutique Performante naar een prominente locatie dichter bij de ingang van de beurs verplaatst. Hier kan de bezoeker zich laten informeren over inkoopstrategieën, etalage-en winkelinrichting en winkelmanagementtechnieken. Een ware succesformule, want de workshops werden druk bezocht.

De pre-registratie voor de PAPP beleefde een toename van 16 procent. Huchet waarschuwt dat dit niet doorslaggevend is voor het aantal bezoekers, maar wel signaleert het dat ook ditmaal de beurs een succes is.

Parijs