Stella McCartney gaat een collectie accessoires in beperkte oplage ontwerpen voor het tassenmerk LeSportsac. De collectie zal bestaan uit reistassen, koffers, baby accessoires en tassen voor moeders met jonge kinderen. In het voorjaar van 2008 zal de collectie wereldwijd zijn debuut maken in warenhuizen en boetieks in het hoge segment. Ook zal het verkrijgbaar zijn in de winkels van Stella McCartney in New York en Los Angeles en zelfs online.

Stella McCartney voorzitter Marco Bizzarri maakte het nieuws, voorafgaand aan de officiële aankondiging, bekend aan Women's Wear Daily. De Stella McCartney for LeSportsac collectie bevat 30 à 40 stijlen met een gemiddelde prijs die tussen de $200 en $250 ligt. "LeSportsac heeft een rijke geschiedenis als producent van niet-lederwaren, en dit is een unieke kans voor Stella McCartney om zich op een nieuwe categorie accessoires voor de drukke vrouw van tegenwoordig te kunnen storten." zei Bizzarri.

De samenwerking met LeSportsac is een kans voor de ontwerpster, wiens eigen niet-leren accessoirecollectie in het luxesegment gepositioneerd is, een bredere doelgroep aan te spreken. Zoals Bizzarri tegen WWD zei: "Haar tassen zullen hierdoor tot de verbeelding van een groter publiek spreken." Haar samenwerking met Adidas heeft haar bepaald geen windeieren gelegd en ook haar eenmalige collectie voor H&M in november 2005 bleek bij de jonge, hippe doelgroep een groot succes. Steve Jacaruso, voorzitter van LeSportsac, zei dat het merk "toegang wil krijgen tot de creatieve visie van Stella McCartney en LeSportsac naar het volgende niveau van topontwerp en stijl wil voeren." Hij zei dat vrouwen zich aangetrokken zouden voelen tot de innovatieve, uiteenlopende collectie, of ze nou moeder waren of niet.

De samenwerking is in de eerste instantie voor 18 maanden maar kan verlengd worden.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN