Stella McCartney gaat in 2008 haar eerste vlaggenschip in Tokyo openen. De ontwerpster, wiens label met de financiële steun van de Gucci Group enorm is gegroeid, heeft een vijfjarig contract getekend met de Japanse firma Unit & Guest Co. Ltd. Het bedrijf zal haar confectie- en accessoirecollecties in Japan distribueren.

Marco Bizzarri, voorzitter van Stella McCartney, zei in een exclusief interview met WWD dat het merk ook een netwerk van concessies in een select aantal Japanse warenhuizen zal openen. Hoewel veel luxemerken de Japanse markt als verzadigd beschouwen en zich nu richten op het hard groeiende China, heeft Stella McCartney tot nu toe gewacht met de uitbreiding in Japan. Het label heeft al sinds 2001 een aantal groothandels-contracten met warenhuizen en exclusieve boetieks in het land. Volgens Bizzarri geniet het merk een bijzonder forse groei in Japan en "we vonden het tijd om er een partner te vinden die het merk daar zou ontwikkelen." Hij zei dat de verzadiging waar andere merken van spreken niet voor Stella McCartney geldt. "We zijn een klein bedrijf en de Japanse markt is voor ons nog vrij nieuw. We zitten in de groeifase van ons bestaan en wij zien in Japan juist kansen." Hij wilde geen omzetresultaten of prognoses onthullen. In een persbericht zei Tetsuya Hashida, voorzitter van Unit & Guest, dat hij zich erop verheugt om van Stella McCartney "een sterk merk" in Japan te maken. De firma, die in 2003 werd opgericht, distribueert en ontwikkelt al luxemerken als Diane von Furstenberg, Luella en Biba in de Japanse markt.

De overeenkomst met Stella McCartney zal in januari 2007 van start gaan. Alle producten zullen vanuit Europa worden geïmporteerd.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN