• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Spiritualiteit verkoopt

Spiritualiteit verkoopt

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Spiritualiteit doet het goed in de reclame. De consument wil meer dan alleen materieel genot, en zoekt ook naar diepere waarden. Steeds meer merken haken daarop in. Spiritualiteit verkoopt en adverteerders schromen niet om in hun reclame religieus getinte motieven te verwerken. Zo gebruikt het Braziliaanse alcoholmerk Sagatiba in zijn reclamecampagne een mannelijk model, dat 'met gespreide armen' sterk aan Jezus doet denken. Het Britse shampoomerk GHD verkondigt 'The Gospel according to ghd' en het parfummerk Samsara is genoemd naar de boeddhistische cyclus van wedergeboorte.

Het gebruik van spirituele motieven sluit aan bij de behoefte van de 21e-eeuwse consument om een diepere betekenis aan zijn leven te geven. Adverteerders moeten echter wel respectvol met het onderwerp omgaan. Een pharmaceutisch bedrijf dat voor zijn morning-afterpil een campagne liet maken met als thema 'de onbevlekte ontvangenis', had daarmee geen succes.

advertenties
Reclame
spiritualiteit