• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Specsavers heeft 10% brillenmarkt

Specsavers heeft 10% brillenmarkt

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Engelse Specsavers Optica Groep heeft in ons land inmiddels een marktaandeel van bijna 10% verworven. Dat is geen slechte prestatie gezien het feit dat het bedrijf pas sinds eind jaren negentig actief op de Nederlandse markt. In Groot Brittannië en Ierland is Specsavers marktleider met een marktaandeel van 30%. Internationaal marketingdirecteur Money McMonagle streeft ernaar ook in Nederland de grootste optiekketen te worden. De totale groepsomzet van de onderneming bedroeg in 2002 735 miljoen euro. Specsavers telt internationaal 500 winkels en 700 joint venture partners. Na uitgebreid marktonderzoek besloot Specsavers ook in Nederland te werken met lage, transparante prijzen. Pearle, Hans Anders en vele lokale opticiens zijn volgens McMonagle veel te duur. De gemiddelde bril kost in Nederland tweemaal zoveel als in Engeland, namelijk 341 euro. Uit de Nipo Brillenbarometer blijkt dat de consument dat 100 euro te duur vindt. Gevolg is dat de Nederlandse brillendrager slechts eens in de vier jaar een nieuw exemplaar koopt. Met een scherp prijsbeleid verwacht Specsavers dan ook nog meer marktaandeel te winnen.

 

Specsavers