Sexy Smell Sells
bezig met laden...
Agent Provocateur, het Britse label voor sexy ondergoed, is een kracht waarmee rekening gehouden moet worden. Maar liefst een omzet van acht miljoen pond is er het laatste jaar tot en met maart neergezet. De voorgaande twee jaren bleef de teller steken op 4,4 miljoen en drie miljoen Britse ponden. Een toegevoegde waarde bleek de nieuwe geur AP, welke in augustus is gepresenteerd bij een ander bedrijf en tot nu toe in de verkoop ongeveer 1,5 miljoen pond heeft opgebracht.
Voor de oprichters van Agent Provocateur, het echtpaar Joseph Corré (zoon van Vivienne Westwood) en Serena Rees is het het goede geluk dat zij nauwelijks meer verwachtten. Zij waren van plan om een luxe winkel te openen en lingerie te gaan verkopen, maar moesten vanwege de financiën dit plan laten laten varen en blijven bij de verkoop van het eigen sexy lingerielabel. "Ik had mijn toelage van de 'Garantie Lening Kleine Bedrijven' al voor andere (onsuccesvolle) zaken opgebruikt," vertelde Corré de Finaciel Times. "Serena's moeder nam een extra hypotheek en ik heb alles verkocht wat ik had, maar nog was het niet genoeg voor ons grote plan. En daarom is AP (de geur) geboren." Rees liet weten: "We zijn altijd gegaan voor plan A, maar toen bleek het succes van plan B fenomenaal."
Op dit moment bevindt Agent Provocateur zich aan de juiste zijde van de scheidslijn tussen sexy en sloerig. De oprichters zijn dan ook van plan om het huidige niveau van luxueus artikel te handhaven - van de kwaliteit van het materiaal tot de verkoopkanalen. "Het helpt natuurlijk dat ons team bestaat uit sexy jonge vrouwen, maar dat geldt voor meer bedrijven," zegt Corré, "We zijn altijd uit geweest op een beetje provocatie, een beetje herrie in de tent. We hebben ook altijd iets opvallends kleurrijk willen doen, erg mooi, erg modieus. Maar het belangrijkste is dat we wilden laten zien dat er niets is om je voor te schamen."