• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Sears zoekt talent buiten retailbranche

Sears zoekt talent buiten retailbranche

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Als gevolg van het plotselinge vertrek van Luis Padilla, productdirecteur van Sears, heeft de Amerikaanse retailgigant de benoeming van twee directeuren in de marketingdivisie bekend gemaakt. Het bedrijf gaf geen reden voor het vertrek van Padilla, die ruim een jaar voor Sears heeft gewerkt. Daarvoor werkte hij bij rivaal Target. Voorzitter Eddie Lampert maakte vorige maand zijn voornemen de controle te nemen over productexploitatie, ontwerp en de onlinezaken bekend. Ook zou hij de verantwoordelijkheid voor het optimaliseren van Sears' reactievermogen ten opzichte van klanten op zich nemen.

Sears heeft in verband met dit initiatief buiten het kader van het klassieke retailen gezocht naar geschikte kandidaten. Het heeft Maureen McQuire, een voormalige marketingdirecteur bij IBM, aangenomen als hoofd marketing. Zij zal verantwoordelijk zijn voor zowel Sears en Kmart winkels als voor de omzet van catalogi en de onlinezaken. De detaillist heeft ook Corwin Yulinsky aangenomen om klantenstrategie en inzicht aan te sturen. Yulinsky is een voormalig consulent voor McKinsey met een specialisme in financiële retaildiensten.

"Met deze aankondigingen zijn wij goed op weg met de samenstelling van het team dat de nieuwe fase moet inluiden...die noodzakelijk is om sneller in te spelen op de behoeftes van onze klanten en hun vertrouwen te winnen," zei Lampert. Hij zei ook dat McGuire en Yulinsky "de veranderingen in de Sears bedrijfscultuur zouden stimuleren" die, sinds de overname van Sears, Roebuck door Kmart eerder dit jaar, op gang waren gezet. Het bedrijf zei dat het momenteel zoekt naar vervanging voor Padilla. Ondertussen zullen alle productmanagers in de kleding- en interieurdivisies aan Lampert rapporteren.

Sears