• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Sara Lee investeert in sportieve mode

Sara Lee investeert in sportieve mode

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Amerikaanse retailgigant Sara Lee Branded Apparel heeft een vooruitstrevend design en researchcentrum in New York geopend ten behoeve van zijn sportieve mode- onderneming. De nieuwe vestiging is het kloppend hart van de Champion en Champion 9 modelijnen die in Target winkels verkocht worden, en ook van de kledingcollecties Just My Size en Hanes. Deze merken maken allen deel uit van de merkkledingdivisie van het bedrijf, waar de onder-en beenmodemerken als L'eggs, Wonderbra, Playtex en Bali ook toe behoren. De divisie wordt later dit jaar losgekoppeld en zal voortaan de naam HanesBrands Inc. krijgen.

”Dit centrum stelt ons in de gelegenheid gebruik te maken van alle talenten die aan onze verschillende merken werken,” zei Ned Munroe, vicevoorzitter en hoofdontwerper van Champion Athleticwear, in een gesprek met Women's Wear Daily. Het modecentrum biedt onderdak aan alle sportieve kledingontwerp-en marketing teams, en biedt een high-tech multi-mediakamer waar nieuwe stoffen worden ontwikkeld. Voorheen bevonden de diverse ontwerpfaciliteiten van Sara Lee Branded Apparel zich op verschillende locaties in South Carolina en New York .

Sara Lee Branded Apparel is vooral bekend vanwege zijn onder- en beenmode, maar actieve sportkleding is een belangrijk en groeiend onderdeel van het bedrijf, aldus Munroe. Het bedrijf maakt de omzet van sportieve mode niet bekend, maar in eht tweede kwartaal van vorig jaar realiseerde de merkkledingdivisie een omzet van $1.18 miljard (991 miljoen euro). De totale omzet van het bedrijf bedroeg in het tweede kwartaal $4.45 miljard.

Hanes is het grootste merk van de divisie en wordt in verschillende Amerikaanse warenhuizen en ketens verkocht, waaronder Kohl's, Goody's en Academy Sports & Outdoors. Champion, bekend vanwege zijn sportbh's en sportkleding, wordt in sportzaken en warenhuizen verkocht, terwijl Just My Size in massaketens als Kmart, Target en Shopko verkrijgbaar is.

De loskoppeling van Sara Lee Branded Apparel zal naar verwachting in september van dit jaar rond zijn. Eerder deze maand rondde Sara Lee de verkoop van zijn Europese merkkkledingdivisie voor $100 miljoen in contanten aan Sun Capital Partners af. Champion toonde eerder deze maand zijn nieuwste collectie, O2Cool, dat uit sportbh's, bodywear en bovenkleding bestaat. De lijn zal vanaf deze zomer in Amerikaanse winkels verkrijgbaar zijn.

Sara Lee