• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Samenwerking Marc O'Polo en Bijenkorf

Samenwerking Marc O'Polo en Bijenkorf

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

In augustus 2005 gaat bij Marc O'Polo de eerste internationale EDI shop-in-shop partnerschap van start in samenwerking De Bijenkorf. Het startsein voor de samenwerking wordt gegeven met de opening van een shop-in-shop bij de vestiging van de warenhuisketen in Amsterdam. Dat heeft het Duitse kledingmerk via een persbericht bekendgemaakt.

De samenwerking met De Bijenkorf is op basis van de zogenaamde Consignment Stock Models. Artikelen blijven daarbij eigendom van de leverancier, totdat ze verkocht zijn. Dan pas wordt er afgerekend.

In Nederland en België werkt Marc O'Polo sinds begin dit jaar met nieuwe verkoopteams voor mode. Tevens is het concept - dat franchise shops, shops in store, soft shops en smart shops omvat - verder uitgewerkt en biedt nu oplossingen voor uiteenlopende samenwerkingsvormen. Doel is de positie van het merk te verstevigen en langdurige samenwerkingen met de detailhandel op te bouwen.

Met de uitgewerkte winkelconcepten wil Marc O'Polo de 'look and feel' van het merk binnen een grote winkel met veel andere merknamen, tot zijn recht te laten komen. Overigens moet voor een shop-in-store van Marc O'Polo minstens veertig vierkante meter beschikbaar zijn. Het soft shop concept kan al bij een beschikbare ruimte van vijftien vierkante meter.

Het afgelopen boekjaar 2004/ 2005 bedroeg de groothandelsomzet van Marc O'Polo 158 miljoen tegen 154 miljoen euro vorig jaar. Het bedrijf dankt deze omzetstijging aan het toegenomen aantal shop-in-shop aanbieders in binnen- en buitenland. Internationaal zal er, tot eind augustus van dit jaar, nog ongeveer 1.800 vierkante meter aan verkoopoppervlakte bijkomen.

Marc O'Polo