• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Retailbranding belangrijk voor winkelcentra

Retailbranding belangrijk voor winkelcentra

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het uit de VS overgewaaide begrip 'retailbranding' is in Nederland nog relatief onbekend. Toch is dit volgens insiders onontbeerlijk geworden om met succes een winkelcentrum te exploiteren. De marketing voor winkelcentra is de laatste jaren sterk geprofessionaliseerd. De centra zijn in toenemende mate afhankelijk van hun naamsbekendheid, imago en identiteit. Bij retailbranding wordt in eerste instantie gestreefd naar het vergroten van de naamsbekendheid door middel van een naamstelling waarin de uitstraling en sfeer van het winkelcentrum goed tot uitdrukking komen. Een goed voorbeeld hiervan is Bataviastad in Lelystad. Deze naam roept veel associaties en nieuwsgierigheid op bij de Nederlandse consument. Daarnaast is het belangrijk om voortdurend op de hoogte te blijven van en in te spelen op de wensen en interesses van de bezoekers. Zoveel mogelijk klantgegevens moeten daarom worden achterhaald, zoals bijvoorbeeld aantallen, samenstelling, bestedingspatronen en vervoerswijze. Deze informatie kan worden benut bij het verbeteren van de uitstraling en diversiteit van het winkelcentrum. (Bron: Vastgoedmarkt)

 

retailbranding