• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Reorganisatie bij Waalwear

Reorganisatie bij Waalwear

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Waalwear Holding houdt op te bestaan. In plaats daarvan vallen de bedrijfsdivisies Waalwear Kids en Waalwear Men voortaan rechtstreeks onder moederbedrijf Logo International. Dat heeft Logo International donderdag bekend gemaakt. Reden voor de reorganisatie van het bedrijf is dat Logo International de bedrijfsprocessen meer verticaal wil organiseren. Daarvoor is het volgens het bedrijf nodig dat Waalwear Men en Waalwear Kids zelfstandig kunnen opereren.

De nieuwe constructie wordt vanaf 1 april ingevoerd. Onderdeel van de reorganisatie is dat er een nieuw management team wordt aangesteld in beide bedrijfsdivisies. Het huidige management van Waalwear Kids -business unit manager, Martin Claus, en commercieel directeur, Henri Snoep- verlaten de organisatie om gezamenlijk in licentie het merk Salty Dog te ontwikkelen. Het nieuwe management team van Waalwear Kids bestaat uit vijf mensen. Ceo Michael van der Knoop, die ervaring opdeed als algemeen directeur van Ronyx. Verder bestaat het nieuwe management team uit Rob van Tiel, die de verantwoordelijkheid draagt over het onderdeel 'local brands' (Barbara Farber, Pointer, Marybel, Bad Boys) en private label. Sandra de Mooy draagt de verantwoordelijkheid over de 'international brands' waaronder cakewalk, jottum en jeep vallen. Nicole Klaver draagt zorg voor de logistiek (supply chain) en naar een financieel manager wordt nog gezocht. Het merk Dobber junior wordt stopgezet.

Uit wie het management van de divisie Waalwear Men zal bestaan is nog niet bekend. Wel is duidelijk dat Waalwear Men en Setpoint worden samengevoegd, met als gevolg dat Setpoint zal verhuizen naar Breda. Het bestuur voor deze divisie is nog niet aangesteld.

Waalwear