• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Reorganisatie bij Liz Claiborne

Reorganisatie bij Liz Claiborne

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Amerikaanse modeconcern Liz Claiborne heeft grondige veranderingen aangekondigd. Het concern verwacht zo'n 500 banen te moeten schrappen, wat neerkomt op 4 procent van de totale arbeidsplaatsen. De klappen zullen vooral vallen bij de staffuncties. Daarnaast zullen zo'n 20 winkels haar deuren sluiten of voor andere doeleinden worden gebruikt. De maatregelen zullen volgens het concern in 2006 tussen de $30 en $35 miljoen opleveren. In 2007 verwacht men er tussen de $60 en $65 miljoen aan over te houden.Deze opbrengsten worden onder andere gebruikt voor de marketing van de merken met groot groei-pontentieel zoals Juicy Couture, Lucky Brand en Sigrid Olsen. Daarnaast zullen door de geplande maatregelen afdelingen als consumentenonderzoek, verkoop en planning voor alle merken centraal worden geregeld. Momenteel heeft elk merk nog zijn eigen afdeling voor dergelijke activiteiten. Paul R. Charron, voorzitter en directeur van het concern: "Het is altijd een moeilijke beslissing om werknemers te laten gaan maar in onze optiek zijn deze maatregelen noodzakelijk voor het bedrijf. In een markt met groeiende concurrentie maken deze maatregelen ons flexibeler waardoor we dichter bij de consument komen te staan en onze sterke punten beter kunnen positioneren. Daarnaast verhoogt het de winst voor de aandeelhouder." Merkgerichte afdelingen als design en marketing zullen gescheiden blijven functioneren. Op 1 maart zal het bedrijf naast haar jaarcijfers van 2005 en de resultaten van het vierde kwartaal verdere details betreffende de plannen bekend maken.

Onder het merk Liz Claiborne vallen naast Juicy Couture, Lucky Brand en Sigrid Olsen ook merken als Mexx, DKNY Jeans en Kenneth Cole.

lizclaiborne