• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Redcats heeft online 250 miljoen omzet

Redcats heeft online 250 miljoen omzet

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Pinault Printemps Redoute SA (PPR), de Franse catalogus en retailreus, liet vorig jaar een grote stijging zien in haar internet omzetten. De home shopping divisie Redcats, waaronder La Redoute, het Amerikaanse Brylane, en het Scandinavische Ellos vallen, zette over 2001 250 miljoen euro online om. Het aandeel van de Amerikaanse online omzet is met 184 miljoen nog altijd het grootst, Brylane zet ongeveer 10 procent van haar totaal via internet om. Ellos zet 8 procent van haar totaal om via het web en komt daarmee op 7 miljoen euro, La Redoute heeft 3.4 procent van haar omzet online behaald en komt op 59 miljoen euro. Volgens Redcats kopen 15 tot 20 procent van de online kopers voor het eerst op afstand. Bijna de helft van alle verkopen is een fashion product, gevolgd door huishoudelijke apparaten. Dit jaar nam Redcats de internet start-up Rushcollection.com over, dit bedrijf verkoopt off-season designer kleding. Redcat zal komend jaar haar online marketing activiteiten uitbreiden om meer bekendheid te krijgen. In samenwerking met bekende merken zal het bedrijf speciale acties organiseren om zo meer en jongere klanten te trekken.

PPR
RedCats