• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Rai nieuwe locatie voor Modefabriek

Rai nieuwe locatie voor Modefabriek

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Modefabriek verhuist naar de RAI in Amsterdam. Deze vakbeurs voor opvallende, progressieve merken en labels is de afgelopen zeven jaar uitgegroeid tot dé ontmoetingsplaats voor detaillisten, stylisten en moderedacteuren. Daar de oude locatie, de Fokkerhallen, wordt afgebroken gaat De Modefabriek verhuizen. Met het oog op het volwassen worden van de beurs en het hoge professionele niveau is de keuze gevallen op de karakteristieke, industriële Europahal van de RAI. Goede pluspunten van de nieuwe locatie zijn de centrale ligging (binnen 10 minuten in het centrum) en de uitstekende bereikbaarheid, vooral ook voor buitenlandse bezoekers. Juist in de Europahal, de oudste hal van de RAI, kan het typische Modefabriekgevoel - open, informeel en industrieel - gecreëerd worden.

Beurs voor labels met eigen visie De Modefabriek werd in 1996 opgericht. Hiermee wilden de oprichters, allen betrokken bij vernieuwende - Nederlandse - modelabels, een trendy alternatief bieden. Op de Modefabriek worden labels gepresenteerd die zich onderscheiden door uniciteit, continuïteit en een eigen visie op mode, specifiek gericht op het midden- en hoogsegment. De Modefabriek is anno 2003 de enige modevakbeurs in Nederland. Als locatie is bewust gekozen voor de Europahal, de oudste hal van de RAI. Deze hal met enorme transparante boogdaken dateert uit 1961. Doordat de Europahal aan een fabriekshal doet denken, past deze daarom bijzonder goed bij de specifieke Modefabriek-uitstraling.

Open en informeel De kracht van de Modefabriek schuilt in de formule: vooruitstrevend, eenvoud in opzet, open en uniforme stands, en kwaliteitsbewaking. Een selectiecommissie screent de labels op geschiktheid. Een modevakbeurs die elk jaar beter wordt en blijft groeien, maar nooit massaal wordt. Van 35 labels tijdens de eerste editie in augustus 1996 naar het recordaantal van 230 labels en 4800 bezoekers in februari 2003. Veel Nederlandse merken van het eerste uur waaronder Humanoid, DNA, Stills, King Louie, Margriet Nannings en Fred de la Bretoniere kunnen ook nu weer worden verwacht, naast jongere Nederlandse labels als Chick on a Mission en 10 feet. Buitenlandse labels zijn onder meer Bruuns Bazaar, W<, Nudie Jeans, Drykorn, Indian Rose, Fred Perry, Day Birger et Mikkelsen en Ra.Re. Nieuw zijn Levi's, G-Star, Braez, Junk de Luxe,en Dyrberg Kern.

Inspirerend, serieus en internationaal Maar ook blijft de Modefabriek op zoek naar nieuw Nederlands talent en eigenzinnige labels. Extra activiteiten die de modekrenten in de pap vormen: Modefabriek Magazine nummer 2, de eindexamenpresentatie van de kunstacademies en de mobiele galerie Kiosk. De Modefabriek beoogt dan ook een prettige, inspirerende start te zijn van een nieuw modeseizoen. Annelies Tjassens, coördinator van de Modefabriek: "Wij willen de koers die wij zeven jaar geleden hebben ingezet aanhouden. Geen megabeurs, maar een secuur samengestelde beurs met nieuwe inspirerende merken uit binnen- en buitenland. Een vorm die gewaardeerd wordt, voor detaillisten zijn wij een inspirerende beurs waar ook serieus zaken gedaan kunnen worden. Daarnaast streven wij naar meer buitenlandse bezoekers en willen wij de Modefabriek meer bekendheid geven in het buitenland."

Modefabriek zomercollecties 2004 Data: zondag 3 en maandag 4 augustus 2003 Openingstijden: 9.00-18.00 uur Kaarten: 5 euro Locatie: RAI, Europahal, Europaplein, Amsterdam Bereikbaar via Treinstation Amsterdam RAI, sneltram 50, metro 51, tram 4 en bus 15 (halte Europaplein) t 020 4421960/f 020-4421960, e-mail: mf@modefabriek.nl

BEURS
Modefabriek
RAI